"Ennekõike soovime lihtsustada postiteenuste tarbimist postipunktides, et muuta teenuste osutamine koostööparteritele lihtsamaks ning tarbimine klientidele mugavamaks," ütles Eesti Posti postiteenuste juht Kaido Padar.

See, et postiteenused liiguvad postkontoritest välja kauplustesse, raamatukogudesse ja teistesse kohtadesse, kus inimesed oma igapäevaseid asju ajavad, on postiettevõtte kinnitusel üldine trend nii Eestis kui mujal maailmas. Inimeste harjumused ja vajadused on muutunud ning nõudlus traditsioonilise postiteenuse järele on vähenenud.

"Meie peamiseks eesmärgiks on postiteenuse kättesaadavuse parandamine - seetõttu otsimegi partnereid, kes suudaksid pakkuda postiteenuseid inimestele sobivamatel aegadel ja mugavamalt kui väikesed maapiirkondade postkontorid, mis on tihti avatud vaid mõnel päeval nädalas ja mõned tunnid korraga," selgitas Padar.


Eestis on postipunkte 117, enamik neist väikestes maapiirkondades ning asukohaga kohalikus kaupluses. Eesti Postil on koostöö mitme tarbijate ühistuga, samuti on kokkulepped sõlmitud mitme vallaga, kes oma raamatukogudes postiteenuseid osutavad.

"Postipunkti avame juhul, kui leiame sobiva partneri, kelle abiga suudame postiteenuste kättesaadavust selles piirkonnas parandada," rääkis Padar. Igat sellist juhtumit vaadatakse tema sõnul eraldi. Hetkel on läbirääkimised uute postipunktide avamiseks erinevates staadiumites kokku seitsmes asukohas.

Padar lisas, et ettevõte panustab ka kirjakandjate kaudu teenuse kättesaadavuse parandamisele. “Tuletan meelde, et lisaks postkontoritele ja postipunktidele saab postiteenust osta ka kirjakandjalt ning inimestele, kes elavad lähimast postiasutusest kaugemal kui viis kilomeetrit on kirjakandja koju kutsumine tasuta,” ütles Padar.