Laevafirma Raumacata esindaja Miira Norrgård ütles Iltalehtile, et valeinfo eest kaalub firma Soome meremeeste vallandamist. Omanikfirma paneb pahaks ka seda, et mehed pöördusid kõigepealt meedia, mitte tööandja poole.

Soome väljaanne sai täna hommikul teate, et kolm Eesti ja kaks Soome meremeest on Senegali ranniku lähistel halvas seisus puksiiril merehädas ning et laeval on lõppemas joogivesi.

"Mingit merehäda polnud. Suhtlesime laeva kapteniga ning selgus, et laev polnud uppumisele ligilähedalgi. Sisse tunginud vett nägid vaid kaks Soome meest ning seetõttu me ei tea, kas see info vastab tõele või mitte," sõnas Norrgård.

Norrgårdi sõnul oli laev Lääne-Sahara lähistel 3-4 meetri kõrgustes lainetes, kui luuk laeva esiotsas avanes ning trümmi tungis vesi. Seetõttu pidi laeva juhtima Senegali.

Laevafirma sõnul ootas laev Senegali rannikul turvaliselt pool päeva, mis on Norrgårdi sõnul normaalne ootamise aeg, sest vahel peavad laevad ootama pääsu sadamasse mitu nädalat.

Dakari pääses laev täna kella 17 paiku ning liigub nüüd Soome poole. Laevafirma pole aga veel otsustanud, mida meestega teha. "Peame veel kaaluma, kuidas selline käitumine meeste poolt töösuhteid mõjutab. Meie firmal pole varem olnud sellist juhtumist," sõnas Norrgård.

Hommikul tuli teade, et kaks Eesti ja kaks Soome meremeest on Senegali ranniku lähistel halvas seisus puksiiril merehädas ning et laeval on lõppemas joogivesi. Mehed läksid 23. juunil laevafirma Raumacata ülesannetel puksiiri Libeeriast ära tooma.

Hommikul ütles Soome ajalehega Iltalehti ühendust võtnud soomlane, et neile kinnitati, et puksiir on täiesti korras ning sõidetakse kiiresti Soome.

Mehe sõnul pidid nad 2. juulil puksiiriga välja sõitma öösel, et sadamavaht nende lahkumist ei näeks. Aluse üks mootoritest suri juba sadama akvatooriumis välja ning nad pidid tagasi pöörduma, et probleem lahendada.

„Riigi armee tuli järgmisel päeval ja küsis, mida me oleme teinud ja viis kaasa meie passid. Meid peeti veidi aega vangis. Mõtlesime, kas pääseme eluga või ei. Veidi aja pärast saabus info, et tuhande dollari eest saame minema. Üks mees võttis automaadist raha, misjärel sunniti meid ära minema,“ rääkis ta.

Meeskond pidi tooma laeva Riiga, kui Lääne-Sahara kohal sattusid nad ränga tormi kätte, mille tagajärjel täitus laeva vööriosa veega. Laev pidi järgmiseks suunduma Kanaari saartele.

„Saime teiselt laevalt teate, et enne Kanaari saari on veel tugevamaid torme tulemas. Pöörasime tagasi Dakari suunas, et laeva kahjustused parandada,“ teatas soomlane. „Eile tekkis meil blackout, kui Dakarini oli veel üle viie tunni teekond, radarid ning kõik muu lakkas töötamast. Nüüd oleme laeva juhtinud magnetkompassi ja käsirooli abil, puhtalt õnne abil jõudsime Dakari.“

„Teist päeva ootame linnast väljaspool lootsi, et pääseksime sadamasse. Tahame siit minema saada,“ kirjeldas soomlane olukorda.

Mehe sõnul laeva turvavarustus ei tööta. Kajutid on elamiskõlbmatud ja nende põrandal on vett. Laeva vööriosa on vett täis ja seda ei saa välja pumbata, sest laeval ei ole pumpasid.

Satelliittelefone meestel kaasas ei ole, mistõttu pole varem õnnestunud kodumaaga ühendust võtta.

Laevafirma Raumacata kinnitas, et mehed saadeti Libeeriasse puksiirile järele. Ka Soome välisministeerium kinnitas, et soomlased on Senegali vetes. Soome välisministeeriumi teatel tegeleb asjaga esindus Nigeerias Abujas.