Amphibeari blogi kirjeldab, kuidas õnnestus Geoholm appi kutsuda.

"Erki ja Kristjan jälgisid lähipiirkonna laevu, ja otsisid kõiki kontakte ning kraanade tõstevõimet. Saatsid mulle üle satelliidi sõnumeid, kellega VHF kaudu ühendust võtta. HARU ohvitserid olid nii kenad ja lubasid oma laeva VHF kasutada. Nii sain teate, et Geoholm on ainus võimekas laev piirkonnas," kirjeldab Mait Nilson blogis.

Ent laevaga ühenduse saamine polnudki nii lihtne.

"Lõpuks enne südaööd saime ühenduse. Kapten äratati üles, kes oli kõige lahkem unine inimene, kellega raadio teel suhelnud oleme."

Edasine suhtlus oli lihtne ja kapten oli ka nõus aitama.

"Amphibeari leidmine nii lihtne muidugi polnud. Selleks kulus umbes kaks tundi. Kuid nii laeva kui tugimeeskonna tehtud triivi arvutused lubasid ta lõpuks leida."

Geoholmi sihtsadam on Rio De Janeiro, Brasiilia ja nüüd jõuab ka Amphibear paratamatult üle Atlandi suure laeva turjal ratsutades.

"Eks see ohutum ja sobivam on, kahjuks mitte algne plaan. Et tolliga probleemid oleksid minu, mitte vastutuleliku Norra firma ja laevakapteni omad, lubasin sõidukile paberitega vastu minna. Mis tähendab, et nii mina kui Amphibear jõuavad teisele poole Atlandit seda ületamata."

Samas loodab Nilson siiski retke Brasiiliast jätkata. "Aga Atland, tekib õigustatud küsimus. Läbida tuleb ka Kariibi meri, Vaikne ookean ja kõikide riikide tolliametid. Ehk siis tuleb reisi jätkata, ja kui õnnestubki algse ambitsioonika plaani ülejäänud osa ellu viia. Siis võib ju uuesti tulla ja Atlandi samuti ületada. Sest pärast Beringi merd võib Atland ka puhkus olla."

Esimene ülesanne on muidugi sõiduki seisukorras selgusele jõuda, parandada nii pontoonide kui auto kahjustused.

Amfiibauto tuli ohtlike olude tõttu merele jätta

Eesti insener Mait Nilson oli sunnitud oma ehitatud amfiibauto rikke tõttu merele jätma, katkestades sellega oma ümbermaailmareisi. Äsja teatas Nilson aga, et Amphibear on peagi Norra aluse Geoholmi abil teel kaldani Roheneeme saartel.

Brasiiliasse Natali teel olnud Nilson oli jõudnud Atlandi ookeanil Roheneeme saartest umbes 260 km kaugusele, kui enne jõulupühi alanud tehniliste tõrgete tõttu tuli sõit katkestada. Auto ühe tiiviku kinnitus murdus, mille järel tekkis ühe pontooni sektoris leke, auto aga seisabki merel kahe pontooni peal.

Nilsonil ei jäänud muud üle, kui kaubalaeval Roheneeme saartele tagasi pöörduda ja otsida võimalusi auto kaldale toomiseks. Õnn on juba naeratanud: praegu valmistub Norra laev Geoholm Amphibeari pardale tõstma ja kaldale tooma, kus Nilson saab autot parandama hakata. Merel parandamine ei õnnestunud, kuna lained olid tol hetkel liiga kõrged.

Novembri alguses alanud ümbermaailmasõidu kõige pikem veesõit on Roheneeme saartelt Brasiiliasse. Nilson peaks amfiibautoga ookeanil ületama 2400 kilomeetrit. Käesolev rike on reisi seni suurim tagasilöök ja amfiibauto edasine saatus sõltub sellest, kuidas õnnestub Nilsonil auto vead tuvastada ja parandada.