Suure läbikukkunute hulga esimeseks põhjuseks peab Tallinna Nõmme gümnaasiumi põhikooliosa õppealajuhataja Kalle Sirel õpilaste suhtumist, ent tunnistas, et ka eksamiülesannete lahenduskäik oli õpilastele võõras.

Sireli sõnul tekitas probleeme lillepeenarde ülesanne, kus ruudukujulise peenra sees oli veel ringikujuline peenar. "Õpilased on harjunud arvutama ringi ja ruudu pindala ning ümbermõõtu, lisaks teavad, mis on ruudu diagonaal, aga see ülesanne oli mõne jaoks liiga palju," arvas Sirel.

Ta lisas, et eksam oli raske õppuritele, kes muidu matemaatikat kolmedele õpivad, ent nentis, et ka tema viitele õppiv sugulane ühest teisest koolist jäi matemaatikaeksami tulemuse tõttu ilma kooli kiituskirjast. 

Tallinna ühisgümnaasiumi direktor Mehis Pever aga ütles, et nende koolis matemaatika põhikoolieksam probleeme ei tekitanud, läbikukkujaid oli vähe. "Ei ole lastega eksamiülesandeid läbi arutanud, polnud põhjust," kommenteeris Mehis Pever ja lisas, et tulemused olid tavapärased.

SA Innove kommunikatsioonijuht Anneli Aab ütles, et ilma töid nägemata on tulemusi raske kommenteerida. Aabi sõnul pole varem sellist juhtumit olnud, et 50 protsenti õpilastest põrub põhikooli matemaatikaeksamil.
Aab sõnas, et praegused põhikooli lõpetajad on õppinud matemaatikat uue õppekava alusel, kus kasutatakse ülesannetes rohkem elulist lähenemist. Küll aga ütles Aab, et uuendused pole tulnud koolidele uudisena, sest õppekava kehtib 2010. aastast.

Eilses Eesti Päevalehes ilmus lugu Kopli kunstigümnaasiumi üheksanda klassi õpilastest, kellest 45 protsenti kukkus matemaatikaeksamil läbi. Lugu kommenteeris SA Innove kommunikatsioonijuht Anneli Aab, kelle sõnul näitab varasem statistika, et matemaatikaeksamil kukub läbi umbes 15 protsenti õpilastest. Selle aasta eksamitulemuste statistika pole veel teada.

Delfi toimetusele tuli eile vihje, et ligi pooled põhikooliõpilased põrusid matemaatikaeksamil ka Väike-Maarja koolis. Direktor Raili Sirgmets kinnitas andmeid ja ütles, et sel aastal oli tõepoolest palju läbikukkujaid. Sirgmetsa sõnul olid põhjusteks tavapärasest raskemad ülesanded ja ülesannete järjestus.