Muuli arvates tähendab nn kujundav hindamine seda, et õpetaja peab rohkem selgitama, miks ta paneb õpilasele sellise hinde nagu ta paneb. “Mida vähem aega kulutab õpetaja hinde panemisele ja rohkem õpilasele, seda parem,” nentis Muuli Raadio 2 saates “Olukorrast riigis ja prognoosis, et ka kujundavasse hindamisse hakatakse lõpuks suhtuma kui formaalsusse.

Veidraks peab Muuli ka otsust, et käitumishinnet koolides enam panna ei lubata. Ajakirjanik peab sellist arengut eriti üllatavaks olukorras, kus on tehtud plaane, et anda koolidirektorile “mingeid politsei funktsioone”.
Käitumishinne on ju samuti teatud mõttes vahend kooliõpilase distsiplineerimiseks, sõnas Muuli ja imestas, miks sellist võimalust koolidelt on vaja ära võtta.

“Võibolla ei muuda see midagi halvemaks, aga kindlasti ei muuda see ka midagi paremaks,” lisas Muuli käitumishinde kadumise kohta.