Terviseamet on teadlik, et maskide tarnega on probleemid. Euroopa tasemel otsitakse sellele lahendusi, kuid Terviseamet ise jaemüügi tarneprobleemidega ei tegele.
Maskide kasutamine tavainimesel profülaktilise meetmena ei ole põhjendatud. Veelgi enam, maskide asjatu kandmise tagajärjel ei jätku maske inimestele, kellel on reaalne vajadus nende kandmiseks.
Kuidas saavad teenindussektoris töötavad inimesed kaitsta enda töötajaid ja kliente?
Järgida tavapäraseid respiratoorsete haiguste ennetamise meetmeid:
Aevastades või köhides suu ja nina katmine pabertaskurätiga, mis hiljem leiab tee prügikasti. Häda korral sobib suu ja nina katmiseks varrukas.
Käte puhastamine vee ja seebiga või alkoholi sisaldava desinfitseeriva lahusega (eriti oluline on see pärast köhimist või aevastamist). Tõhusaks meetmeks on ka poodidesse paigaldatud desinfitseerivad vahendid nii klientidele kui ka töötajatele kasutamiseks.
Silmade, nina ja suu puudutamise vältimine. Haigus võib levida ka siis, kui puudutatakse pisikutega kaetud esemeid ning seejärel oma silmi, nina või suud.
Kus leida soovitusi, mida bussifirmad saaksid reisijatele edastada?
TA kodulehel on soovitused reisijatele eesti, inglise ja vene keeles. Eesti keeles on ka soovitused COVID-19 ennetamiseks ja leviku piiramiseks.
Kuidas käituda, kui inimene kahtlustab, et on nakatunud?
Tutvuda veebilehega: www.terviseamet.ee/et/uuskoroonaviirus
COVID-19 kahtlustatakse patsiendil, kellel on äge respiratoorne nakkus (esineb vähemalt üks järgmistest sümptomitest: köha, palavik, hingamisraskus) ja kes oli 14 päeva enne sümptomite ilmnemist lähikokkupuutes COVID-19 nakatunuga või viibis COVID-19 riskipiirkonnas.