Täna künnab maailma meredel laineid umbes 60 Eesti laevaomanikele kuuluvat kaubalaeva, kuid Eesti lipu all sõidab neist vaid kaks. Reisilaevade osas päästab Eesti lipu au veel peamiselt Tallink, kes on aga samuti kaks alust viinud Läti lipu alla, vahendavad ERR UUdised “Aktuaalset kaamerat”.

Euroopa Liidu riigid toetavad laevandust aktiivselt, Eesti on Euroopa Liidu mereriikidest ainus, kes on toetamisest loobunud.

“Kõik naaberriigid ja põhikonkurendid — Soome, Rootsi, Läti, Leedu — on rakendanud oma laevandusettevõtlusele kas otseseid või kaudseid soodustusi. Meremeeste maksud makstakse aasta lõikes tagasi või on meremeestel maksusoodustused,” rääkis Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu aseesimees Jüri Lember.

Meresõitjate matemaatika on lihtne: meremeestele ja laevandusettevõtetele tehtavate maksusoodustustega laekub riigile osa tuhandete töökohtade maksutulust, ilma soodustusteta aga sedagi mitte.