Soome-Saksamaa liinil sõitvate Superfast laevade palgatasemeni jõudmine tähendaks 80-protsendilist palgatõusu. Riikliku lepitaja sõnul viiks selline palgatõus Tallinki pankrotti, vahendab ETV24 "Aktuaalse kaamera" uudist.

Meremeeste ametiühing pidas Tallinkiga läbirääkimisi veebruari alguses, aprillis läbirääkimised katkesid ja ametiühing pöördus riikliku lepitaja poole. Meremeeste ametiühing ütleb, et palgavahed on Tallinkis absurdsed ja rahus võib olla vaid kaptenite palkadega.

Ametiühingu juhatuse aseesimehe Jüri Lemberi sõnul ulatuvad kajutiteenijate brutopalgad 8000 kroonist 30 000-ni.

Tallink keeldus kommentaaridest, kuid riiklik lepitaja Henn Pärn selgitas, et kuna Tallink ostis Kreeka lipu all sõitva liini, mis kurseeris kolme riigi vahel, siis tuli vastavalt Viini konventsioonile rakendada sellel liinil kõige soodsama maa lepinguid.

"Laevadel Superfast, mis liiguvad siin kolmnurgas - Eesti - Soome - Saksamaa vahet, on kajutiteenijatel ligi kolm korda kõrgem palk kui nendel, kes töötavad näiteks Soome-Rootsi liinil Eesti lipu all või Soome-Eesti vahel," selgitas Lember.

Meremeeste ametiühing tahab Tallinkilt võrdse töö eest võrdset tasu ja kolmeaastast palgakokkulepet. Lemberi arvates peab palk kolme aasta jooksul tõusma 80 protsenti.

"Tallinki puhaskasum on 1,3 miljardit krooni ning Enn Pant avalikult juhatuse esimehena ütleb välja, et omanikele hakatakse dividende maksma. Meie seisukoht on, et ennekõike tuleks tagantjärele hakata väärtustama nende inimeste tööpanust, kes aastate jooksul on tegelikult alla turuhinna müünud oma tööd," rõhutas Lember.

Henn Pärn on aga teisel arvamusel: "Kasumid on suured, aga kui vaadata, mille peale see kasum kulub, siis reeglina on need kõik pangaintressid, pangalaenud, on võetud väga suured investeeringud ette."