OECD analüüsis toodud võrdluses on esitatud keskmist palga saava töötaja töötasule kohalduvate maksude suhe tööjõukuludesse.

Eesti näitaja - 40,1 protsenti - on üle OECD riikide keskmise 35,3 protsendi.

Lehise sõnul näitab see, et Eestis on keskmisest väiksema töötasu saaja keskmisest kõrgemalt maksustatud ja keskmisest suurema töötasu saaja keskmiselt madamalalt maksustatud.

See on Lehise sõnul igati loogiline järeldus, kui võrrelda Eestit riikidega, kus kehtib astmeline tulumaks.

"Eestis on tööjõud suhteliselt kõrgelt maksustatud ka sellel põhjusel, et meie inimeste sissetulekust moodustab suurema osa palgatulu," ütles Lehis.

"Teisiti öeldes - meie inimesed on nii vaesed, et neil ei ole arvestavaid muid tulusid või varandust, mida saaks maksustada," selgitas Lehis.

Tegelikult ei ole Lehise sõnul Euroopa riikide tööjõu maksukoormuse vahed väga suured, sest üldist keskmist võtavad alla Korea, Iisrael, Mehhiko, Uus-Meremaa ja Tšiili, kus on oluliselt erinev maksusüsteem.

Taanis on Euroopa Liidu kõrgeim maksukoormus

"Loomulikult ei saa tööjõu maksukoormust segi ajada üldise maksukoormusega, mis hõlmab ka kõiki muid makse ja muid tululiike," märkis Lehis.

Ta tõi näiteks, et Taanis on üldine maksukoormus Euroopa Liidu kõrgeim.

Taanis on käibemaks 25 protsenti ja ei rakendata ühtegi soodusmäära, aktsiisid on oluliselt kõrgemad kui Eestis, lisaks on rida makse, mida Eestis üldse ei ole, loetles ta ja nimetas näiteks omandi-, pärandi- ja kinnisvaramaksu ning kohalikku tulumaksu.

Samuti on Taanis progresseeruv tulumaks, mis tähendab, et suuremad sissetulekud ja muud tululiigid nagu ettevõtlustulu, kasu vara võõrandamisest ning dividendid, on oluliselt kõrgemini maksustatud kui Eestis.

Kõrgeim tulumaksumäär on Taanis praegu 51,5 protsenti, aga enne 2010. aastat oli see 59 protsenti.

Tööjõu maksukoormust tuleb vähendada

Siiski ei tasu Taani näidet võtta kui õigustust Eesti praegusele maksusüsteemile.

"Tööjõu maksukoormust tuleb Eestis kindlasti vähendada ja loodetavasti valitsus peab kinni antud lubadustest nagu töötuskindlustusmaksete vähendamine 2013. aastal ja tulumaksu vähendamine 2015. aastal," ütles ta.

Samas tunnistas ta, et meil ei ole võimalusi tööjõu maksukoormust väga palju vähendada, sest see eeldaks mingite täiesti uute maksude kehtestamist või juba olemasolevate maksude väga suurt tõstmist.