„Palume katkestusega arvestada ning soovitame võimalusel planeerida ja teha kõik MTA infosüsteemide ja andmebaasidega seotud toimingud, sh tolli- või aktsiisikauba vormistus, enne või pärast katkestust,“ ütles MTA äritehnoloogia valdkonna juht Kristjan Raid.

„MTA soovib maksumaksjatele pakkuda lihtsaid ja mugavaid e-teenuseid ning selle tagamiseks tuleb aeg-ajalt ette võtta suuremahulisi hooldus- ja uuendustöid. Ebamugavuste vältimiseks oleme planeerinud tööd läbi viia öisel ajal. Palume ebamugavuste pärast vabandust.“

Katkestuse vältel on peatatud e-MTA ja selle kaudu ligipääsetavad infosüsteemid ning X-tee teenused. Samuti ei toimi avalikud päringud MTA infosüsteemidesse. Tollirakendus Complex viiakse sisestusrežiimile (deklaratsioone saab sisestada, kuid mitte kinnitada) alates 4. detsembri õhtust kella 21-st ja suletakse kasutajatele kella 22-st. Postipaki ja reisija deklaratsiooni rakenduse katkestuse algus on 4. detsembri õhtul alates kella 21-st.

Piiriületusel tuleb tolliprotseduuride rakendamiseks kasutada asendustoiminguid, mis võivad tavalisest mõnevõrra kauem aega võtta. Samuti tuleb kasutada asendustoiminguid (EMCS, SADHES, MAIS) aktsiisikaupade liikumisel.