„Praegu võib piletita sõidu eest teha lapsele trahvi ja lisaks võib lapse ka ühissõidukist välja visata. Selline nii-öelda topeltkaristus pole esiteks põhjendatud ja teiseks leidis majanduskomisjon, et Eesti ühiskond ei tohi lubada laste väljaviskamist kahe peatuse vahel, olgu linnas või maal,“ ütles majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas.

Muudatusettepaneku, mille järgi riikliku järelevalve teostaja ei või nõuda alaealiselt isikult pileti puudumisel väljumist ühissõidukist kahe peatuse vahel, tegi ühistranspordiseaduse eelnõule riigikogu liige Liisa-Ly Pakosta. Ettepanekut toetas ka sotsiaalministeerium.

Muudatusettepaneku järgi ei või valla-, linna- ja maakonnaliinil ning riigisisesel kaugliinil riikliku järelevalve teostaja nõuda alaealise väljumist ühissõidukist enne alaealise isiku sihtpunkti jõudmist. Samuti peab muudatusettepaneku kohaselt lugema riikliku järelevalve teostaja sõidusoodustuse omajaks ilmselgelt alla 14-aastase lapse, kellel ei ole kaasas sõidusoodustust tõendavat dokumenti.

Ühistranspordiseaduse eelnõu (404 SE) on uus terviktekst, mis uuendab praegu kehtivat ja 2000. aastast pärit ühistranspordiseadust.

Suur hulk muudatusettepanekutest on tehnilist laadi, mistõttu jõudis majanduskomisjon enamiku ettepanekutest täna läbi vaadata ning otsuse langetada. Arutelu ei avatud taksondust ja puuetega inimesi puudutavates muudatusettepanekutes.

„Arutelu nende ettepanekute üle seisab alles ees,“ märkis Kallas. Muuhulgas toetas majanduskomisjon ettepanekut lükata seaduse jõustumine 2015. aasta 1. jaanuarile.