Kuigi piletitulu tõusis mullu võrreldes 2012. aastaga 13 400 euro ehk 3,1 protsendi võrra, moodustas riigieelarvelise toetuse osa maakonna liiniveo maksumusest 2012. aasta 72,3 protsendi asemel 2013. aastal 74,3 protsenti, vahendab ERRi uudisteportaal ajalehte Meie Maa.

Maanteeamet peab olukorda, kus Saare maakonna avalike bussiliinide kulude katteallikatest moodustab riigieelarvelise toetuse osakaal üle 70 protsendi, kuid kehtestatud piletihind on üle 20 protsendi madalam maakondade keskmisest, äärmiselt ebaproportsionaalseks.

Juhul kui piletihindade tõstmisega ei ole maavalitsusel võimalik riigipoolse toetuse ja liiniveo omatulu mõistlikke proportsioone saavutada, tuleb maavalitsuse eestvedamisel sõlmida kokkulepped kohalike omavalitsustega toetuse osakaalu suurendamiseks.

Viimasel kolmel aastal on Saare maakonnas maakonnaliinidel läbisõit püsinud 1 743 000 kilomeetri juures, samal ajal on sõitjate arv vähenenud 38 167 võrra, kuid vaatamata sellele on piletitulu suurenenud 13 400 euro võrra.