Maanteeameti peadirektori asetäitja Toomas Tootsi sõnul teeb maanteeamet kõik selleks, et selgitada välja, et miks see juhtus. Selle teadasaamiseks tellitakse Tootsi kinnitusel sõltumatu ekspertiis, mis peab välja selgitama nii kahjustuste tekkepõhjuse kui ka ulatuse.

Kas silla ehitusel tehti praaki või ei arvestatud keskkonna mõjudega ehitusel kasutatud puitmaterjalile, selgub ekspertiisi käigus. „Võimalik, et kasutatav puit ei olnud mõeldud antud keskkonnas mõjudele vastu püsima. Võimalik, et tegemist on projekteerimise- või ehitusveaga," ütles Tootsi ning lisas, et hetkel ei ole süüdistusteks õige aeg.

Maanteeameti sõnul saab alles pärast ekspertiisi tulemuste selgumist koostada edasise kava, mille põhjal valmib remondi ja taastamise projekt. „Silda on võimalik parandada,“ ütles Tootsi. Tema sõnul ei ole sild tervikuna kasutuskõlbmatu, probleemid on vaid kõnnitee osal. „Silla kandevkonstruktsioon on püsiv,“ kinnitas Tootsi.

Hetkel on maanteeameti esmaseks ülesandeks taastada jalakäijatele ajutine ülepääs võimalikult kiiresti. „Kuna tegemist ei ole tava-, vaid erilahendusega, tuleb ajutiseks ülepääsu rajamiseks, kus allakukkunud kõnnitee osa asendatakse uue puiduga, materjal eraldi tellida. Antud mõõtu materjali ei ole koheselt saada,“ selgitas maanteeameti peadirektori asetäitja.

Samal ajal on Tootsi sõnul käivitatud ka avariitööd ning jalakäijate sild loodetakse avada liiklejatele nii kiiresti kui vähegi võimalik, loodetavasti septembrikuu keskpaigas. „Lõplikult loodetakse sild korrastada järgmisel aastal, kui on valminud ekspertiis ja remondiprojekt ning teada on remonti vajavad konstruktsioonid, mida hetkel ei ole võimalik tuvastada,“ kinnitas ta.