Ka tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust ainult neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherajalistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h.

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits rõhutab, et 2+2 lõikudel kiiremini sõitmine on võimalus, mitte kohustus. „Kui juht näeb, et liiklusolud ei võimalda 110 km/h sõita, siis peab kiirust vähendama. Seda enam, et on alles aprilli algus ning öösiti ja hommikuti võib teedel libedust esineda veel mõnda aega,“ selgitas Ernits.

Tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna–Narva maantee Tallinna-Aaspere viiel lõigul (110 km/h), Haljala liiklussõlmes (110 km/h) ja Kohtla-Järve–Jõhvi lõigul (110 km/h). Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa teel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Kose kahel lõigul (110 km/h), Mäo möödasõidu (110 km/h) ja Tartu–Ülenurme (100 km/h) lõikudel. Tallinn–Pärnu–Ikla maanteel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Ääsmäe, kahel alamlõigul (110 km/h). Ka tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna ringteel Jüri–Luige lõigul (110 km/h).

„Kõikidel 2+2 teelõikudel me kiirust ei tõsta liiklusohutuse kaalutlustel ning nendel lõikudel tuleb sõita 90 km/h,“ sõnab Maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak.

Piirkiiruste tõstmist reguleerib majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrus „Suurima lubatud sõidukiiruse suurendamise tingimused ja kord“, määrus kehtestatakse „Liiklusseaduse“ § 15 lõike 4 alusel. Piirkiiruse tõstmisel peab Maanteeamet arvestama ka üldist liiklusolukorda, riiklikult seatud eesmärke liiklusohutuse tagamiseks ning sõidukiiruse suurendamise reaalset vajadust.