Järva Tarbijate Ühistu esimees Tõnu Uibopuu ütles, et otsus sündis raskelt. “Iga kaupluse sulgemine on valus, aga me ei saa ju sotsiaalhoolekannet mängida,” sõnas ta. Tema ütlust mööda on ühistu lahendusi otsinud juba mitu aastat, sest lavka kulud-tulud pole enam ammu isegi mitte võrdsed, kirjutab Järva Teataja.

Viimase viie kuuga on rändkauplus miinust kogunud lausa 290 000 krooni. “Kütus maksab palju ja lavka läbib päevas ligi 200 km, lisaks vajab buss vähemalt kord kuus remonti,” selgitas Uibopuu.

Uibopuu ütlust mööda on murest eelnevatel aastatel räägitud ka maavanemaga, kuid too olevat öelnud, et sotsiaalprobleem jõuab nendeni alles siis, kui poebussi tõepoolest oma igapäevast tiiru tegemas pole. Varem sellele teemale ei mõeldavatki.

Järva Tarbijate Ühistu andiski otsusest teada nii vara seetõttu, et maavalitsus ja omavalitsused hakkaksid mõtlema, mis saab, kui sotsiaalprobleem nendeni jõuab.

Uibopuu arvutuste põhjal piisaks selleks, et nullkasumit saada ja bussi käiku jätta, kui iga omavalitsus toetaks lavkat kuus umbes 3000 krooniga. Siis oleks võimalik mõelda ka uue korraliku bussi ostule.