"Omavalitsuste kontaktteabe kättesaadavuse võtsime luubi alla juba mullu talve hakul, siis tuvastasime kergemaid või raskemaid puudusi enamikel võrgulehtedel. Toona saatsime seire kokkuvõtte üle Eesti kõigile omavalitsustele ning palusime aprilli lõpuks puudused kõrvaldada," selgitas andmekaitse inspektsiooni peadirektor Viljar Peep pressiteates.

"Juunis lõppenud järelkontrolli tulemusena võib öelda, et võrreldes sügisega täidetakse nüüd avaliku teabe seaduse nõudeid märkimisväärselt paremini ja valdav osa omavalitsusi on kontaktteabe avalikustamise korrastanud," tõdes Peep.

Kontaktteave on avaliku sektori asutuste võrgulehtede enimkülastatav osa. Sealt peab huviline leidma vajaliku info asutuse ja selle töötajaga ühenduse võtmiseks. Samuti peab inimesele olema selgelt arusaadav, millega asutus või ametnik tegeleb. Kontaktteabeks on näiteks ametnike nimed, haridus ja eriala, telefoninumbrid, elektronpostiaadressid ja vastuvõtuajad ning ametijuhendid.

Väiksemaid vajakajäämisi esines kontrolli käigus 227-st omavalitusest 114 kodulehel, neile linna- ja vallavalitsustele saadetakse meeldetuletused. Suuremate puuduste korral algatatakse järelevalvemenetlus.

"Oleme järeldanud, et seaduse täitmise ebaühtlus on tingitud ametnike vähesest teadlikkusest ja suhtumisest oma tööülesannetesse, mitte rahapuudusest," nentis Peep. "Võrdlevate seirete läbiviimist jätkame ka edaspidi, kuna ennetav järelevalve on kaebustepõhisest sekkumisest tõhusam."