AN 28 kapten, Air Livonia peapiloot Jüri Liivamägi ütles ETAle, et seda tüüpi lennuk on väga töökindel ja tehnilised rikked on ebatõenäolised.

“Ilmselt juhtus õnnetus halva nähtavuse pärast,” hindas Liivamägi olukorda. “Peale Tallinna ei ole ühelgi Eesti lennuväljal ILS süsteemi (automaatset lähenemisnurga süsteemi), seega tuleb lenduritel maanduda silma järgi. Kui ootamatu lumesadu lendureid üllatas, ja nähtavuse miinimumini viis, võisid nad liiga hilja märgata, et on õigelt lähenemiskursilt kõrvale kaldunud. Seejärel püüdsid nad ilmselt tõusta, aga kuna kiirus maandumisel on väike, ei jätkunud mootorite võimsust enam kõrguse võtmiseks.”

“Üks võimalus on ka, et lendurid unustasid jäätõrjesüsteemi maandumise ajaks tööle,” ütles Liivamägi. Ta selgitas, et jäätõrjesüsteemi võib kasutada ainult suurtel mootori pööretel, maandumisel madalate mootoripööretega võtab jäätõrjesüsteem, mis juhib tiivaservadele kuuma õhtu, mootori võimuse ära nullida.”

Air Livonia kasutab AN 28 tüüpi lennukit lendudeks Pärnu, Kuressaare ning väikesaarte Kihnu ja Ruhnu vahel.

Aktuaalse Kaamera teatel võis õnnetuse põhjuseks olla ka jäätumine.