Kuigi tänavu võib Tallinna lennujaam tunda rõõmu uuest reisijate arvu rekordist — see on 2,2 miljonit –, läheb jalgealune peagi tuliseks. Lennujaam on avaldanud küll lootust, et Eesti reisijate olukord ei halvene ja oluliste sihtkohtade arv jääb enam-vähem endiseks ka pärast Estonian Airi tegevuse koomaletõmbamist, sest loobumine pooltest lennukitest ja pooltest lennuliinidest puudutab ennekõike Soome väikelinnasid. Sellegipoolest paneb reisijate arvu eeldatav vähenemine viiendiku võrra ohukellad kõlisema kasvõi turismifirmadel, kes harjusid lausa buumi ennustava töömahu kasvuga.

Rein Loik, kui palju väheneb Tallinna lennujaama kasutavate reisijate arv pärast Estonian Airi tiibade kärpimist?

Kokku 1,8 miljonit reisijat oleks 2013. aastal optimaalne tulemus. Me oleme seni suutnud reisijate arvu väga täpselt ennustada. Tänavuse aasta tulemuse prognoosisime 1,1 protsendi täpsusega. Kui ma praegu, teadmata Estonian Airi otsuseid, suudaksin prognoosida 10 protsendi täpsusega, oleksin väga õnnelik.

Tänavune aasta kujuneb meile rekordiliseks, sest eeldame ligi 2,2 miljoni reisija teenindamist. Järgmisel nädalal saabub meile kahemiljones reisija. See räägib edust, sest esimest miljonit reisijat tuli Tallinna lennujaamal koguda ligi 70 aastat.

Kas Eesti poliitikud ja tippametnikud peaksid Brüsselis samme astuma, et võiksime oma lennufirmat doteerida?

See pole üksnes Eesti, vaid kõikide Euroopa keskpaigast kaugemal asuvate liikmesriikide probleem, kus pole raudteeühendusi. Praegu võib kuulutada konkursse teatud liinidele, mida riik saab siis toetada. Tegemist oleks Euroopa tähtsamate ühendustega, näiteks Brüssel, Pariis ja Berliin. Sellised konkursid on õigustatud, kui kohaliku vedaja pankrotistumisel tekib auk. Mudel on sama nagu Kuressaare–Tallinna liinil.

Kui Tero Taskila käivitas Estonian Airi uue, transiitreisijatele tugineva plaani, oli Tallinna lennujaama meeldiv sisse astuda, sest seal pulbitses täiesti enneolematu rahvarohkus. Milline on olukord pärast seda, kui lennufirma teatas strateegia muutmisest?

Me ootame Estonian Airi järgmist strateegiat murelikult, kuid praegu on kõik veel endine. Lennufirma plaanide muutumine võib mõju avaldada detsembrikuus, kuid mõju avaldab see kindlasti järgmisel aastal. Enamik lendajaid tunneb huvi piirkondade vastu, mille tagamaal elab 10 miljonit inimest. Meie oleme palju väiksemad ja asendajaid pole lihtne leida.