Lennujaama juht: Estonian Air on kriitilise piiri lähedal
Rein Loik, kui palju väheneb Tallinna lennujaama kasutavate reisijate arv pärast Estonian Airi tiibade kärpimist?
Kokku 1,8 miljonit reisijat oleks 2013. aastal optimaalne tulemus. Me oleme seni suutnud reisijate arvu väga täpselt ennustada. Tänavuse aasta tulemuse prognoosisime 1,1 protsendi täpsusega. Kui ma praegu, teadmata Estonian Airi otsuseid, suudaksin prognoosida 10 protsendi täpsusega, oleksin väga õnnelik.
Tänavune aasta kujuneb meile rekordiliseks, sest eeldame ligi 2,2 miljoni reisija teenindamist. Järgmisel nädalal saabub meile kahemiljones reisija. See räägib edust, sest esimest miljonit reisijat tuli Tallinna lennujaamal koguda ligi 70 aastat.
Kas Eesti poliitikud ja tippametnikud peaksid Brüsselis samme astuma, et võiksime oma lennufirmat doteerida?
See pole üksnes Eesti, vaid kõikide Euroopa keskpaigast kaugemal asuvate liikmesriikide probleem, kus pole raudteeühendusi. Praegu võib kuulutada konkursse teatud liinidele, mida riik saab siis toetada. Tegemist oleks Euroopa tähtsamate ühendustega, näiteks Brüssel, Pariis ja Berliin. Sellised konkursid on õigustatud, kui kohaliku vedaja pankrotistumisel tekib auk. Mudel on sama nagu Kuressaare–Tallinna liinil.