Nädal tagasi esitles valemivihikutega tuntuks saanud OÜ Realister tasuta turundusideid jagavat portaali turundusguru.ee, kus teiste teenuste seas on ka reklaampostitus 30 000 noorele vanuses 9-20 aastat, kirjutab Äripäev.

Andmekaitse inspektsiooni juht Viljar Peep ütles, et inspektsioon peab enne seisukoha võtmist laste andmebaasiga seonduvad asjaolud välja selgitama. "Asjaolude väljaselgitamise kiirus sõltub sellest, kui koostööaldis see äriühing on. Igatahes võtame selle kohe ette," ütles Peep.

Turu-uuringud ja otsepostitus on iseenesest legaalsed, kuid andmeid võib kasutada üksnes selleks, milleks klient need andis. Alaealiste puhul ei piisa ainult lapse nõusolekust. Tema andmeid jagada ja nende kasutamist määrata tohib vaid lapsevanem, selgitas Peep.

Realisteri tegevjuhi Krista Raagi sõnul kogus Realister 30 000 meiliaadressi oma kodulehekülgede kasutajailt, kes kõik andsid ka nõusoleku, saamaks informatsiooni nii valemivihiku müüjalt kui ka tema koostööpartneritelt, seal hulgas Mängukoopalt.