Eraisikut — näiteks pildid teinud fotograafi — võib selle rikkumise korral karistada trahvi või kuni üheaastase vangistusega, kirjutab SL Õhtuleht. Samas on Põhja politsei pressiesindaja Madis Tilga sõnul hetkel veel liiga vara rääkida, kas reklaami ja fotode avaldamises üldse midagi karistusseadustiku alla käivat leidub.

Lisaks politseile on Di reklaamikampaania asjus menetluse algatanud ka tarbijakaitseamet. Presshouse’i meediadirektor Siim Saidla pole tarbijakaitse ajakirjanduses esitatud seisukohtadega nõus: „Eesti Päevalehes ütleb tarbijakaitse esindaja, et tema arvates on eelkõige küsimus selles, et alaealine ei tohi reklaamida alkoholi. Meie arvates ei reklaami Janne alkoholi, vaid Di aastatellimust.”

Saidla kinnitab, et tüdrukut õlut ostma ei sunnitud ja õllekast, millega ta poseeris, toodi ka tagasi. „Imelik on, et nüüd on teemasse segatud süüdistused erootikas ja pornograafias,” lisab ta, ”selliste väidetega me kindlasti nõus pole — Di ei ole erootika- ega pornoajakiri ja seal ei ilmu erootilised ega pornograafilised pildid.”

Maksimaalne karistusmäär, mida tarbijakaitse reklaamiseaduse rikkumise eest juriidilisele isikule määrata võib, on 40 000-50 000 krooni.

Meediaõppejõud Halliki Harro-Loit küsib asja kommenteerides, et kui meestele suunatud ajakirjas on väga noor tütarlaps seostatud alkohoolse joogiga, võiks ta põhimõtteliselt väita, et see ei ole kooskõlas üldise moraalinormiga, kuid kes määrab üldise moraalinormi.