Malaysian Airlines teatas 17. juulil, et umbes kella 16.20 ajal kohaliku aja järgi kadus 298 reisijaga lennuk Donetski oblastis Šahterskoje piirkonnas radarilt. Lennuliikluse jälgimist reaalajas võimaldava lehekülje Flightradar24 kohaselt oli sellel ajal õhus kokku viis Tallinna lennujaamast tõusnud või sinnapoole teel olnud lennukit.

Kõige lähemal lennuki allakukkumispaigale asus sel hetkel Varssavist Tallinnasse teel olnud Poola rahvusliku lennufirma LOT reisilennuk Embraer ERJ170-100STD, mis asus Malaisia lennuki allakukkumise ajal Leedu kohal, Kaunase läheduses. Seega oli Poola lennuk linnulennult umbes 1300 kilomeetri kaugusel õnnetuspaigast.

Eesti kohal lendasid aga Ukraina kriisi ühe traagilisema intsidendi ajal kaks lennukit: Tallinnast startinud Kreekasse Rhodose saarele teel olnud SmartLynxi tšarterlend ning Moskva Vnukovo lennujaama poole siirdunud Yakutia Airlines`i Boeing 757. Viimane oli kella 16.20 ajal Lõuna-Eesti kohal ning Kreekasse liikunud tšarter Lääne-Eesti kohal. Seega linnulennult olid mõlemad lennukid ligi 1400 kilomeetri kaugusel Malaisia lennuki allakukkumispaigast.

Saksamaa kohal ehk linnulennult ligi 2200 kilomeetri kaugusel lennuki allatulistamiskohast asus aga sel saatuslikul hetkel Tallinnast Frankfurti teel olnud Lufthansa Airbus A321-131. Lennuk oli kella 16.20 ajal oma sihtkohta ehk Frankfurdi lennujaama jõudmas.

Lisaks oli Kopenhaagenist vahetult enne tragöödiat õhku tõusnud Estonian Airi CRJ-900, mis liikus Tallinna suunas. Koletu terrorismiakti hetkel oli lennuk Lõuna-Rootsi kohal ehk ligi 1900 kilomeetri kaugusel õnnetuspaigast.

Ida-Ukraina konfliktipiirkonnas Venemaa-Ukraina piiri lähistel kukkus 17. juulil alla Amsterdamist Kuala Lumpurisse teel olnud Malaysian Airlines'i lennuk Boeing 777, mille pardal oli 283 reisijat ja 15 meeskonnaliiget. Nüüdseks on mitmed ametlikud allikad kinnitanud, et lennuk tulistati alla ja seda ilmselt sealsete separatistide poolt.