Näiteks siseministeeriumi pressiesindaja Mihkel Loide sõnul ei ole ministeeriumis rangelt paika pandud korda lennuklasside valimiseks ning üldiselt lähtutakse iga konkreetse reisi iseärasustest. Samuti eelistatakse Loide kinnitusel võimalusel odavamaid lennuklasse.

Siseministeeriumi eelarvest on sellel aastal makstud kokku kaks äriklassi reisi: minister Ken-Marti Vaheri Afganistani visiidi üks lendudest ja asekantsler Hannes Kondi tagasilend Brüsselist. Vaherile äriklassi pileti vajadust põhjendas ministeerium asjaoluga, et odavamad piletid olid välja müüdud ning muid sobivaid lende ei olnud. Asekantsler Kondile osteti äriklassi pilet seetõttu, et odavamad piletid olid välja müüdud ning muud soodsat võimalust mõistliku aja jooksul Eestisse tagasi saada ei olnud.

Niisamuti nagu siseministeeriumis, puuduvad kindlad reeglid äriklassi piletite ostmise kohta ka näiteks sotsiaalministeeriumis. Delfile saadetud andmete kohaselt on minister Taavi Rõivas tänavu välislähetusse sõitnud kokku üldse üheksal korral ja ei ole kordagi lennanud äriklassis. Küll on korra ühel suunal lennanud äriklassis kantsler Marelle Erlenheim ja seda põhjusel, kuna lennukis puudusid muud odavamad kohad.

Ka kaitseministeeriumist öeldi Delfile, et nende juhtkond ei reisi äriklassis. "Vastavalt teenistuslähetuse juhendile hüvitatakse lennukis äriklassi piletiga reisimise kulud vaid juhul, kui puudub võimalus kasutada madalama klassi lennupiletit," ütles ministeeriumi pressiesindaja Delfile.

Äriklassis lend vaid erandjuhul või kantsleri loal

Kuigi paljudel ministeeriumidel puudub kultuuriministeeriumile sarnane regulatsioon, on siiski osades neis paika pandud kindlad reeglid lennupiletite soetamise kohta.

Näiteks rahandusministeeriumis kehtestatud korra järgi peab lähetuse planeerimisel eelistama erinevate pakkumiste hulgast soodsaima hinnaga lähetuse kogupaketti. "Lennupiletite puhul tuleb eelistada mittevahetatavaid nn economy saver pileteid. Kui üle 6-tunnise lennu puhul pole võimalik valida soodsama reisiklassi piletit, siis erandjuhul on lubatud sõita äriklassis," ütles ministeeriumi pressiesindaja Liisi Poll Delfile.

Samas on ministeeriumis erandiks aga minister ja tema saatjad, kes võivad kasutada äriklassi pileteid, mis on paindlikud, st neid saab hõlpsasti vahetada. Näiteks võivad venida ELi ja euroala rahandusministrite kohtumised, mistõttu on juhtkonnal tarvis kiiresti lennuplaani muuta.

Sarnaselt rahandusministeeriumile on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Kalev Vapperi sõnul ministeeriumi lähetuste korras kirjas, et reisirongide kaheinimese kupee, laevade luksus- ja I klassi kajuti ning lennuki äriklassi kasutamine on lubatud ainult kantsleri loal juhul, kui puudub võimalus kasutada madalama klassi sõidupileteid.

"Ja seda korda me ka järgime. Üldjuhul lendame economy klassis, et nimi ja kuupäev oleks muudetavad," ütles Vapper ja lisas, et tänavu pole ühtegi korda ministeeriumi töötajad äriklassis välislähetusele lennanud.

Seega, kui jätta välja kultuuriministeerium, siis ülejäänud kümnest ministeeriumist kuues ei ole kantsler Paavo Nõgese osutatud nn 6 tunni reeglit. Samuti ei pruugi sellist reeglit olla ka ülejäänud neljas ministeeriumis, kuid Delfile polnud küsitud andmeid veel laekunud.