Laev on 18 kraadi paremale kaldu ja masinaruum on vett täis, ütles ETAle piirivalveameti pressiesindaja Urmo Kohv. Ilmselt hakkas laev lekkima. Kui ilm halveneb, ei ole välistatud, et torm võib aluse ära lõhkuda.

Piirivalvekopter jõudis kell 13.35 Aldabarani pardale ja toimetas selle 13 meeskonnaliiget kell 14.24 Kopli merebaasi. Algselt plaaniti meeskond viia Hiiumaale.

Nüüdseks on selgunud ka laeva operaatorfirma, milleks on Peterburi Orgas. Aldabarani omanik on AS Shtural ja kodusadam Murmansk.

Eile Klaipedast teekonda alustanud AS Jaanvald laev Kondopoga jõudis Vene külmutuslaeva lähedale eile õhtul kella kaheksaks. Alguses plaaniti külmutatud kala laadida väikestele laevadele 20 tonni kaupa ümber ja toimetada Kondopogale. Nii oleks saanud madalikule sõitnud Aldabarani kaalu kergendada, et alus omal jõul lahti pääseks.

Praegu seda teha ei saa, sest merel puhub 13 meetrit sekundis lõunatuul ja lained ulatuvad kuni kahe meetrini, ütles ETAle AS Jaanvald direktor Vladimir Tarnovski. Hommikul andis ilmajaam tormihoiatuse.

55 meetrit pikk laev, mille pardal on 272 tonni külmutatud kala ning mahutites 10 tonni diislikütust, sõitis kesköö paiku kividele Tahkuna tipust seitse miili läänes paikneval Hiiumadalal, ütles piirivalveameti pressiesindaja Urmo Kohv.

Kuni kella kaheksani hommikul püüdis laevameeskond alust oma jõududega madalikult lahti saada. Kell 8.25 pöörduti abipalvega Tallinna merevalvekeskuse poole.

Kolmapäeval kell 11.40 väljus Lehtma sadamast piirivalvelaev 106, mis jõudis Aldabaranini kell 13.10. Piirivalvurid võtsid Vene külmutuslaeva kaptenilt seletuskirja ja tuvastasid, et leket laeval ei ole.

Laeva kapteni Andrei Solopovi seletuse põhjal põhjustas Aldabarani madalikule sõidu navigatsiooniviga. Laeva keskosa on tugevasti kinni paepõhjal, ahter ja vöör vabas vees.