Kolme balti riigi haridusministrite kohtumisel rõhutati koolijuhi rolli olulisust

 (2)
Jevgeni Ossinovski
Jevgeni OssinovskiFoto: Jassu Hertsmann

Lätis, Siguldas oli neljapäeval ja reedel kolme balti riigi haridusministrite iga-aastane kohtumine, mis tänavu keskendus muuhulgas koolijuhi rolli tähtsusele, koolivõrgu korrastamisele ning õpetaja töö- ja palgakorraldusele.

Naaberriikide kolleegid tõdesid, et Eesti kolleegide kogemusest on õppida just õpetaja töö- ja õpetaja palgakorralduse arendamisest ning gümnaasiumivõrgu korrastamisest, teatas haridusministeerium.

Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski sõnul jõudsid ministrid arusaamisele, et koolijuhtide kompetentside arendamine on kolme riigi ühine eesmärk. „PISA testi tulemused näitasid selgelt, et hästi juhitud koolides on ka õpilaste tulemused paremad. Mõistagi kehtib see lisaks üldhariduskoolidele ka kutse- ja kõrgkoolide puhul.“

Ministrid leppisid kokku, et järgnevad vastavasisulised kohtumised korraldatakse eraldi kooli-, haridus- ja omavalitsusjuhtide vahel, et jagada häid kogemusi ning aidata kaasa riikidevahelise koostöö arendamisele.

Samuti oli jutuks ka baltistika programm, mille raames saab Eestis õppida leedu ja läti keelt ja kultuuri ning Vilniuses ja Riias eesti keelt ja kultuuri. Tuleval õppeaastal on Läti Ülikoolis soome-ugri õppekaval 20 riigieelarvelist kohta.

Lisaks tõstatus kohtumisel ka kõrghariduse kvaliteedi tagamise küsimus. Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski tutvustas Eesti kvaliteedikontrolli süsteemi, mille keskmes on sihtasutuse Archimedes juures tegutsev Eesti Kõrghariduse Kvaliteediagentuur (EKKA). Riikideülesest teaduskoostööst kõneledes tegi Eesti ettepaneku viia sisse süsteem, kus teadlased saaksid kasutada kõigi Balti riikide laboreid – tegu oleks nn Balti voucheri süsteemiga.

Kolme balti riigi haridus- ja teadusministrite kohtumine leiab aset igal aastal, mullu kohtuti Tallinnas.

Küsitlus #118543