„Igal pool, kus tegemist kümnetesse miljonitesse küündivate riiklike dotatsioonidega, on huvilisi, kes selle summale pretendeerides on valmis kasutama ebaausaid võtteid. GoBus on Valgamaal kahtluse all altkäemaksu andmises, teine suur osaleja maakondlikus bussitranspordis, Riigikogu liikme Arvo Sarapuu omanduses olev Atko Grupp vilistab mitmel pool Eestis liiniveolepingutele ning esitab ultimatiivseid hinnanõudmisi,” rääkis Kõiv.

Üks ohukoht on riigihangete läbiviimine, aga teine, tähtsamgi veel, puudutab peale riigihanke võitu kontrollimatut vedajale makstava tasu tõstmist.

Järva- ja Viljandimaalt valitud parlamendisaadik juhtis tähelepanu asjaolule, et Järvamaal bussitransporti korraldav Atko Grupp on esitanud ultimatiivse taotluse, et kui liiniveo hinnad 1.jaanuarist ca kolmandiku võrra ei tõuse, ta vedama ei hakka.

„Kui kehtestatakse uus hind, ei tahaks Valgamaa kombel küsida, et kas ja kellele maksti, et maksumaksja taskust rohkem dotatsiooniraha endale kahmata,” arutles Kõiv. „Selle eest, et Atko Grupp veab reisijaid oluliselt vanemate bussidega, kui lepingus kirjas, on ettevõte juba kord leppetrahvi saanud,” lisas ta.

Järvamaal otsustab uue hinna üle Järvamaa Ühistranspordikeskuse juhatus, mille koosseis 2006 aastal välja vahetati. Tõnis Kõiv meenutas, et ka õiguskantsler on hinnanud bussiettevõtja ja riigikogulase Arvo Sarapuu lähikondlaste aktiivsust Järvamaa Ühistranspordikeskuse uue juhatuse moodustamisel korruptsiooniohtlikuks.