Möödunud nädala neljapäeval tellis Triin koos sõbrannaga (nimi avaldaja soovil muudetud) Taxify äpiga endale takso Mustamäele, valides maksemeetodiks taxify makse. See tähendab, et raha läheb maha otse arvelt.

Sõit viis Hiiu kanti, sihtkohta saabudes oli arve neli eurot. Kahjuks selgus, et äpp ei tööta ning makset ei olnud kliendi poolt valitud meetodil võimalik sooritada. Triin pakkus omalt poolt välja kaardimakset, millest juht keeldus. Seejärel pakkus naine välja kohapeal tehtavat ülekannet juhi pangakontole. Ka sellest juht keeldus ning selle asemel, et edasist lahendust otsida hakkas sõitma, teatades, et minek on lähima pangaautomaadi juurde. Antud asukohta arvestades tähendanuks see tagasisõitu pea pool teed ehk Nõmme keskusesse. Triin palus auto peatada, sest ta ei olnud nõus töötava taksomeetriga n.ö. topeltsõitu tegema ja selle eest maksma. Seda ta ka ütles, kuid juht lisas hoopis kiirust. Nüüd püüdsid naised autot peatada, avades auto ukse.

„Sest lahtise uksega normaalne autojuht ju ometi ei sõidaks,“ arvas Triin. „Aga sõitis, ja tegi veel ohtliku pöörde kõrvaltänavalt Pärnu maanteele, uks pärani“.

Edasine tundub nagu seik seiklusseriaalist. Naised protesteerisid tulutult ja kuna taksojuht keeldus seisma jäämast, helistasid lõpuks politseisse. Järgnes tihe sõnavahetus ja siis tegi juht ootamatult peatuse bensiinitanklas. Triin astus autost välja, lootuses asi siiski omavahel, ilma politsei sekkumata ära lahendada. Seepeale lukustas aga taksojuht uksed ning sõitis tagaistmel lõksu jäänud ja protesteeriva noorukese naisterahvaga minema. Nagu hiljem selgus – politseijaoskonda.

„Võtsin omakorda järgmise takso ja sõitsin neile järele. Sain teepeal ka sularaha automaadist raha võetud," kirjeldab Triin juhtunut. "Politseis maksin juhile viis eurot, rohkem ei olnud ma valmis maksma. Olin ju teisele taksole ka veel tasunud. Ebaõiglus kummitas hinges. Politseis soovitati avaldusega muposse pöörduda ja seda ma tegin".

Triin räägib telefonivestluses mupo ametnikule, et töötab igapäevaselt inimestega ja peab ennast heaks suhtlejaks. "Kriisisituatsioonide ja konfliktide lahendamine käib minu igapäevaste tööülesannete hulka. Mul pole kunagi varem olnud olukorda, mis ei oleks lahendust leidnud,“ selgitab ta. Ka on ta väga sage taksoteenuse kasutaja ja varem pole olnud ühtegi juhtumit, mis oleks jäänud kas tehniliste või suhtlusprobleemide tõttu lahenduseta.

"Uskumatu. Ma ei tea, kas inimesel oli halb tuju või ei valda ta vajalikul tasemel tehnilisi vahendeid. Ma kahtlustan viimast, sest ka varem on äpp kokku jooksnud ning juht on kas shut downi teinud või andnud oma andmed ja ma olen kodust ülekande teinud. Usaldus on ilus asi ja senini on see pidanud. Olen Taxify püsiklient ja tuntud kasutaja nende andmebaasis.. Nüüd siis selline asi...." mõtiskleb naine.

Antud juhtumi puhul on hirmutav see, et tema noor 22-aastane sõbranna sattus olukorda, mida ei olnud enam võimalik hallata. "Kahekümne kahe aastane neiu ja tõmmu keskealine mees. Lukustatud ustega auto. Kust mina tean, äkki oleks midagi koletut juhtunud. Maailm on muutunud kontrollimatuks. Mina ju vastutan nii noore inimese elu eest. Ma leian, et see juhtum peab saama kajastatud, et inimesed oleksi ettevaatlikud".

Ometi ei soovi Triin, et alustataks ametlikku menetlust. Osalt hirmust, et juhile on teada tema aadress ning menetluse algatamine tähendab ütluste andmist, millega menetlusalune tutvuda saab. Ka kõigi vajalike isikuandmetega.

"Ma loodan, et juht on saanud aega järele mõelda, on rahunenud ning mõistab oma käitumise miinuspooli. Taxify on lubanud mulle arved tasuda ning edaspidi selle juhi teenuseid enam mitte kasutada. Olgu see teada aga ka kõigile taksokasutajatele - olge valmis igasugusteks olukordadeks. Ja ikkagi on uskumatu, et juhtide seas on neid, kes ei valda tehnikat, nad peaks ju olema kõik koolituse läbinud. Kas ja kuidas seda suudetakse praktikas kontrollida.... "

Munitsipaalpolitsei Ametile on järjest rohkem laekunud avaldusi, kus ühelt poolt taksojuhtidele tehakse „külm arve“ ehk jäetakse arve tasumata. Teisalt aga ka avaldusi, kus ei olda rahul proportsionaalselt suure arve pärast, seda nii Taxify keeruka tariifisüsteemi kui ka FIE-na töötavate juhtide ebaaususe tõttu. Midagi on mäda riiklikul tasandil seadusandlusega taksonduse valdkonnas. Siin oleks vajalik maha istuda mitme osapoole – riigi, omavalitsuse, taksofirmade ja teenusepakkuja esindajate tasandil. Eesmärk on ju taksonduse tsiviliseeritud reguleerimine kliendile parima ja turvalisema teenuse pakkumise eesmärgil.

Taxify kommentaar: karmistame litsentseeritud taksojuhtide kontrolli

Vastuseks MUPO tänasele pressiteatele kinnitame, et kasutajate turvalisus on Taxifyle kõige olulisem, ning kõnealune litsenseeritud taksojuht enam Taxify vahendusel tellimusi ei saa. Lisaks karmistab Taxify litsentseeritud taksojuhtide taustakontrolli, et viia see samale tasemele kokkuleppeveo juhtidega.

Juhtide taustakontrolli puhul ollakse täna eriti hoolsad kokkuleppevedajate suhtes, kus lisaks tavapärasele koolitusele kontrollitakse ka juhtide karistusregistri ajalugu - liiklusrikkumised ja kriminaalkaristused.

Litsentseeritud taksojuhtide puhul Taxify karistusregistrit täna eraldi ei kontrolli, kuna siin usaldab Taxify juhtidele litsentse jaganud ametiasutusi. Kuna kõnealune juhtum toimus just litsentsi omava taksojuhiga, palub Taxify litsentse väljastavatel ametkondadel olla edaspidi võimalusel hoolsam.

Taxify on suurim eestimaine taksode ja sõidujagamise mobiilirakendus, mis töötab Tallinnas, Tartus, Pärnus, Kuressaares, Viljandis ja Rakveres ning platformil on üle 2400 auto. Taxify on Eestist tänaseks kasvanud 13 riiki ja plaanib lähikuudel avada teenuse veel 4 riigis.