Kõigele lisaks näitas Antropov üle-eelmisel nädalavahetusel Eestis seninägemata vaatepilti — tema Hummer kihutas vilkurite põledes ringi nagu alarmsõiduk. Ametliku selgituse järgi oli neljapäeva hilisõhtul Tallinna-Kuressaare maanteel kihutanud Antropovi Hummeri roolis politseijuhi autojuht, kes alarm-sõiduks ka ametliku loa oli küsinud. Antropov ei pidanud paljuks üritada pääseda maasturiga rallikatsetel tavavaatajaile suletud alale, milleks ta siiski luba ei saanud, kirjutas Eesti Päevaleht.

16. oktoobril Saaremaal vilkuritega ringi kihutamist põhjendas politseiameti pressiesindaja Anu Adra esmaspäeval vajadusega jõuda kokkulepitud kohtumistele. “Kui kogu aeg 90 sõita, siis kõikidele kohtumistele paratamatult ei jõua,” ütles ta.

Samas algas siseminister Margus Leivo Saaremaa visiit, kus Antropov pidi osalema, alles järgmisel päeval, 17. oktoobril. Alarmsõiduki õigust vilkuritega kihutada kasutas Antropovi autojuht ka pühapäeval Virtsu-Tallinna maanteel, kui politseijuht Saaremaalt naasis.

“Täielik üllatus,” ütles loost kuuldes kunagine politseijuht ja endine siseminister Ain Seppik. “Seda pole küll kunagi juhtunud. Politseiamet ja Hummer. Hummer on ju ikkagi eksklusiivne sõjaväeauto.”

Politseiameti selgitusel oli 1,2 miljonit krooni maksev maastikuauto Hummer Antropovi kasutuses ajutiselt, et testida, kas masin sobib tulevikus julgestuspolitsei töös vajalikuks saateautoks.

“Julgestuspolitsei on alates 1998. aastast teinud politsei- ametile mitmeid taotlusi maasturite hankimiseks, kuna riigi ametlike külaliste mobiilseks kaitseks sobivad kõige paremini just maasturid,” selgitas Adra.

Tema sõnul käib praegu töö võimaliku riigihankekonkursi ettevalmistamiseks. Kokku on politsei sel aastal katsetanud kaheksat maasturit: Chrysler Grand Cherokeed, Chevrolet Tahoe’d, Chevrolet Trail Blazerit, Hummer H2, Nissan Patrolit, Toyota Landcruiserit, BMW X5-t ja Mercedes M-klassi maasturit.

Varem pole teada juhtumeid, kus politseiameti peadirektor võtab isiklikult nädalavahetuseks testimiseks autosid, mida politseile müüa pakutakse. Saaremaal sõitis Antropov Hummereid müüva esinduse pakutud autoga.

Seppiku sõnul on auto testimiseks olemas teised inimesed. “Seda teevad ikka spetsialistid. Politseijuht selliste asjadega ei tegele,” sõnas Seppik. “Ning vilkuritega sõitmine on tavaliselt keelatud, kui ei ole tegemist just operatiivülesandega. See on tõsine asi ja mulle täielik üllatus.”

“Testimise eesmärk on välja selgitada, milline maastur sobib kõige paremini tehniliste ja funktsionaalsete omaduste poolest julgestuspolitsei saateautoks,” selgitas Adra.

Tema väitel ei läinud eksklusiivse Hummeri katsetamine politseile midagi maksma. “Ainsad kulud olid liikluskindlustus ja bensiin,” kinnitas Adra.

Pärast mitmepäevast testimist Saaremaal selgus siiski, et Hummer julgestuspolitseile ei sobi — Adra sõnul on Hummer selleks liiga suur.