Politoloog Agu Uudelepp ütles Delfile, reklaamid on taotluslikult rafineerimata, sest valimispropagandas ei ole kriteeriumiks kõrge kunstiline tase, vaid mõjuvus. “Varasemad valimised on näidanud, et mõjusaid reklaame oskab Keskerakond väga hästi teha ja intellektuaalide kriitika neid ei kõiguta,” ütles Uudelepp, kes on kaitsnud doktoritöö teemal “Propagandainstrumendid poliitilistes ja poliitikavälistes telereklaamides”.

Suhtekorraldaja Ivo Rull lisas, et reklaamid on lihtsakoelised ja klassikalised: „Mingisugust mitmetitõlgendatavat semantikat neis ei kasutata. Muusikalise taustaga proovitakse selgelt mõjutada melanhoolset vene hinge.“

„Algul sätestab mees rahva seast probleemi ja siis pakub Keskerakonna esimees Edgar Savisaar sellele lahenduse,“ jätkab Uudelepp. „Inimestele tuletatakse emotsionaalsel moel meelde, mis kõik neile praeguse valitsuse juures peaks vastumeelt olema. Ennast üritatakse nii näidata ainsa alternatiivina ja sõnum on lihtne: kui teile praegused võimumehed ei meeldi, valige meid ja kõik saab korda.“ Uudelepp ütleb, et järelikult on kampaania ülesehitus loogiline.

Teine põhimõte on Uudelepa sõnul maailma jagamine must-valgeks, kus ühel pool on pahad
vastased ja teisel pool head sõbrad. Peavastaseks on valitud Ansip, kes Rulli sõnul on juba pronksisündmustest saadik venelaste teadvusesse kinnistunud “vaenlase kuju”.

Kuid Rull lisab, et rõhutakse ka sellele, et siinsed venelased peavad kokku hoidma (“kui mu sugulased ja naaber ei saa valida, siis pean seda tegema mina”). „Keskerakond teab, et tema venekeelne valija elab Lasnamäel ning usub, et Eesti ühiskonnas ei võeta tema häält kuulda.“