Keskerakonna fraktsiooni liige Helle Kalda ütles, et alkohol ei ole esmatarbekaup, mis vajab reklaamimist. „Eelnõu algatamine alkoholireklaami piirangute kehtestamiseks ei ole esmakordne,” märkis Kalda. „Eelnõu esmaseks eesmärgiks on tagada laste ja noorte kaitse alkoholireklaami eest ning vähendada laste ja noorte alkoholi tarbimist ning selle tagajärjel tekkivate kahjude summat ühiskonnale.”

Kalda sõnul on reklaamil võime kujutada alkoholi tarvitamist kui sotsiaalselt heakskiidetud ja soovitatavat tegevust.

„Vajadus alkoholi tarbimise leviku piiramiseks on ühiskonna täiesti olemas, eelkõige võib välja tuua seose, et aasta-aastalt on joobes juhtide arv kasvanud ja seda eriti noorte seas — võrreldes 2006. aasta 7 kuuga on alla 20-aastaste joobes juhtide arv kasvanud 40% ning 38% kõigist joobes juhtidest olid nooremad kui 25-aastased,” märkis Kalda.

„Joobes alaealised on selle aasta 7 kuuga põhjustanud 14 liiklusõnnetust ning noorim neist oli 13-aastane.”

Uuringud näitavad, et Eestis on alkoholi proovinud ligi 60% 10-13-aastastest, 55% 14-15-aastastest on end juba vähemalt korra purju joonud.

Enamus lapsi ei joo end purju mitte kangest alkoholist, vaid lahjadest alkohoolsetest jookidest (õlu, siider, long drink, nn alkopopsid), mida uuringute põhjal lapsed ise alkoholiks ei pea.