Keeleinspektsioon tegi kaks nädalat tagasi avatud kino- ja meelelahutuskompleksile Coca-Cola Plaza ettekirjutuse, kuna hispaaniakeelne sõna “plaza” ei vasta keeleseaduse nõuetele.

Keeleinspektsiooni järelevalve juht Leho Klaser ütles ETAle, et inspektsiooni arvates on kobarkino esindusküljele paigaldatud kiri Coca-Cola Plaza reklaam, mis sisaldab üldtunnustatud kaubamärki Coca-Cola ja hispaaniakeelset sõna “plaza”.

“Kuna kaubamärgi eksponeerimine ei ole rahvusvahelise tava kohaselt taunitav, kuid reklaami muud komponendid peavad olema esitatud eesti keeles, tegi keeleinspektsioon ASile MPDE ettekirjutuse demonteerida võõrkeelne sõna,” ütles Klaser.

Coca-Cola Plaza esindajad väidavad, et tegemist on nimega ja nime ei tõlgita. Samuti tuginevad nad põhjendusele, et Coca-Cola Plaza all on ka eestikeelne selgitav tekst, et tegemist on kobarkinoga.

Klaseri sõnul esitas AS Eesti Coca Cola Joogid pärast ettekirjutust patendiametisse “plaza” kohta kaubamärgi taotluse ning keeleinspektsioon oli sunnitud oma ettekirjutuse peatama, kuni patendiamet teeb oma otsuse. “Kui aga patendiamet leiab, et mingil põhjusel ei saa seda kaubamärgina registreerida, tuleme oma ettekirjutuse juurde tagasi,” lisas Klaser.

Klaseri sõnul on ka sanktsioonid puudulikud, kuna maksimaalne trahvisumma on vaid saja päevapalga suurune, mille maksmist võiks rikas firma endale iga päev lubada, ilma et kiirustaks rikkumist eemaldama.

Kesklinna vanema asetäitja Kaia Sarnet ütles ETAle, et kobarkino seinal oleva Coca-Cola Plaza kujundus on kooskõlastatud ning selle alusel on väljastatud ka reklaamiluba. Keeleinspektsiooni ettekirjutus tehti aga pärast reklaamiloa väljaandmist.

“Juhul kui Coca-Cola Plaza ja keeleinspektsioon ei saavuta kokkulepet, et see reklaam võib sinna jääda, siis kesklinna valitsus ei pikenda maikuus lõppevat reklaamiluba ning teeb ettekirjutuse reklaami demonteerimiseks,” nentis Sarnet.

Sarneti sõnul taotles Coca-Cola Plaza kesklinnavalitsuselt reklaamiluba kolmeks kuuks. Narva maantee poole jäävate reklaamide eest maksab Coca-Cola Plaza kolme kuu eest 52.650 krooni ja Hobujaama poole jäävate reklaamide eest 2640 krooni.

AS MPDE ja AS Eesti Coca-Cola Joogid sõlmisid aasta alguses koostöölepingu, mille kohaselt sai Tallinna kesklinnas postimaja taga avatav meelelahutuskeskus Coca-Cola Plaza nime.

Coca-Cola Baltikumi turundusdirektor Aki Hirvonen on varem öelnud, et kuna Coca-Cola kaubamärgi juurde on alati kuulunud sellised väärtused nagu noorus, aktiivsus, positiivne ellusuhtumine ning rõõmus meel, siis otsustatigi teha MPDEga koostööd ning toetada Eestis ainulaadset meelelahutuskompleksi.

AS MPDE esindajatelt ei õnnestunud ETAl kommentaari saada.