"AS Aristrex reklaamikandjatele on paigutatud festivali reklaamplakat, mille sisu on antud võõrkeeles. Kuna sellega on keeleseadust rikutud, teen ettekirjutuse kõrvaldada kõnesolev reklaam hiljemalt 22. märtsist," seisab keeleinspektsiooni peadirektori Ilmar Tomuski allkirja kandval ettekirjutusel.

Keeleseadus sätestab, et avalikud sildid, viidad, kuulutused ja reklaam on eestikeelsed. Ettekirjutuse eiramise korral kohaldatakse Tomuski kinnitusel firma suhtes halduskaristust.

Järgmisel nädalal algava festivali direktor Ly Aosaar ütles BNS-ile, et on asjata ära teeninud keeleinspektorite meelepaha ning plakateid prügikastidelt korraldajad ära koristada ei kavatse.

"Korraldajad kooskõlastasid reklaamplakati sisu ja vormi enne selle trükkimist mitmete reklaamispetsialistide ja juristidega, ega leidnud plakatis vastuolu ühegi seadusega," ütles Aosaar, kelle kinnitusel kuulub võõramaise päritoluga sõna "L'Erotique" graafilise kaubamärgi juurde ning on selle osa.

Aosaare sõnul jäävad festivali korraldajad lootma, et enamus eestimaalastest on suutelised võtma asja huumoriga ega piira end variserlike moraalikoodeksitega.

Keeleinspektsioon jättis möödunud aasta novembris ähvardustele vaatamata trahvimata Tallinnas reklaamiüritusel keeleseadust rikkunud AS Korea Autot, piirdudes vaid hoiatusega.

Inspektsioon leidis toona, et 4100-kroonisest trahvist ei oleks antud juhul kasu olnud ning kuna firma mõistis oma eksimust, piirdus keeleamet hoiatusega.

AS Korea Auto korraldas Tallinnas Viru väljakul 2002. aasta jalgpalli MM-i reklaamürituse, kus kõik reklaamid olid ingliskeelsed.