Samuti pole arvestatud, kui palju maksab antud maksu kogumine maksjale ja kogujale. Iga maksuerisus tekitab kulu ja kokkuvõttes tõusevad lõpphinnad tarbijaile, teatas liit.

Kaupmeeste Liidu tegevdirektor Marika Merilai sõnul on Tallinnas müügimaksu kehtestamise määruses toodud erisuste arvestamine äärmiselt keeruline ja ebaselge.

”Müügimaks on sisuliselt kohalik käibemaks, kus maksustatakse kaupade ja teenuste müügihind. Eestis kehtiv kohalike maksude seadus pärineb aastast 1994 ja müügimaksu deklaratsiooni vorm aastast 2001. Mõlemad dokumendid vajavad kiiret ülevaatamist Euroopa Liidu õiguse aspektist,” märkis Merilai.

Eesti Kaupmeeste Liit juhib tähelepanu asjaolule, et müügimaksu kehtestamine toob kaasa lõpphindade tõusu nii maksukoorumuse kui ka tugiteenuste hindade tõusu tõttu. Kõik jaekaubandus-, toitlustus- või teenindusettevõte on erinevate teenuste tellijateks.

Näiteks kui puhastusteenuse, IT-hooldusteenuse, reklaamitrükiste ja paljude muude teenuste hindadele lisandub müügimaks, tõstab see omakorda teenuse tellijate kulude taset. Erinevus kaupade ja teenuste hindades Tallinna ning teiste piirkondade vahel toob kaasa klientide ebavõrdse kohtlemise või mõjutab varjatud kujul kõikide hindade tõusu üle Eesti. Lisaks toob maksu kehtestamine kaasa ka paljude ettevõtete poolt oma tegevuskoha Tallinnast väljaregistreerimise ja suurendab tšekita käivet.

Suurem maksukoormus elanike praeguste sissetulekute ja tarbimismahtude juures vähendab müügimahte. See aga omakorda vähendab maksude laekumist nii riigile kui linnale, samuti kulude kokkuhoidu ja töötajate vähendamist ettevõtluses. “Kokkuvõttes kaotavad müügimaksust kõik – tarbijad, kauplejad, linn ja riik,” ütles Merilai.

Eesti Kaupmeeste Liit on 1996. aastal loodud jae- ja hulgikaubandusettevõtete ühendus, mis esindab ja kaitseb liidu liikmete huve seadusloome protsessis, ettevõtluse arendamisel ja hea kaubandustava põhimõtete süvendamisel. Täna hõlmavad liitu kuuluvad jaeettevõtted 70 protsendi toidu- ja esmatarbekaupade turust.