Kütuse pumpamise enda peale võtnud AS-i Dagomar peakapteni Jüri Aamisepa sõnul on laeva ahter vajunud ligi 1,5 meetrit ning aluse kütusetankid ja nende kraanid on jäänud vee alla.

“Ilmselt sattus laeva ahtriosa pehmele savipinnasele ning hakkas aeglaselt vajuma. Laeva peatekk on ligi meetri jagu vee all ning ilma spetsiaalse varustuseta on laevalt kütuse väljapumpamine võimatu,” ütles Aamisepp BNS-ile.

Tema sõnul peavad laeva kütusemahutite kraanid õnneks vastu ning kütuse leket ei ole tekkinud.

Aamisepp märkis, et keskkonnaametnikud ja piirivalve üritavad praegu leida kõige sobivamat moodust, kuidas vee alla vajunud laevalt oleks võimalik kütus kätte saada.

Eevi pardal on ligi kaheksa tonni kütust.

Keskkonnainspektsiooni peadirektori asetäitja Raivo Vadi on varem öelnud, et kaubalaeva trümmides olev loomasööda lisand ei ole keskkonnale ohtlik ning reostusoht võib tekkida vaid siis, kui laeva kütusemahutites olev kütteõli hakkaks merre lekkima.

Hiiumaa rannikul Tahkuna tipu lähedal 23. märtsil madalikule sõitnud kaubalaeva Eevi meeskond jättis aluse päev hiljem maha, kuna selle masinaruum täitus veega.

Eevi omaniku OÜ Peleria esindaja on andnud mõista, et laeva madalikult lahtitõmbamisel ja remontimisel ei ole mõtet ning see jäetakse madalikule.

50 meetri pikkune kuivlastilaev Eevi sattus merehätta 23. märtsi hommikul kell 8.28, kui seni veel teadmata põhjustel hakkas aluse trümmidesse tungima vesi ning laev kaldus 15-20-kraadisesse kreeni.

Piirivalve alustas viis minutit hiljem päästeoperatsiooni, saates Hiiumaalt Lehtma sadamast sündmuskohale piirivalvekaatri, Paldiskist piirivalvelaeva ja Tallinnast lennusalga kopteri.

Kuna kaubalaeva mootor töötas, otsustas aluse kapten meeskonna evakueerimata jätta ning laev sõitis piirivalvekaatri ja kopteri julgestusel Lehtma sadama poole.

Laev ei mahtunud suure süvise tõttu sadamasse ning seetõttu tüüriti alus Lehtma sadama lootsi juhtnööride järgi liivamadalikule.

OÜ-le Peleria kuuluv laev oli teel Tallinnast Poola, selle lastiks oli 653 tonni loomasööda lisandit.