“Põhimõtteliselt on ju tore, et minister teeb ükskõik kellega koostööd ja leiab endale tegutsemisvõimalusi ka väljaspool kabinetti. Aga tuleks siiski vahet teha aatelistest kaalutlustest lähtuval kolmandal sektoril ja äriühingutel. Minister peaks olema kolmekordselt tähelepanelik,” ütles reklaamiagentuuri Zoom direktor Sirli Tarve Eesti Päevalehele.

Saks käivitab koos maailma ühe suurema tubakatooteid valmistava firmaga Philip Morris 24 spordiväljaku renoveerimisprojekti, et pakkuda kohalikele elanikele paremaid vabaaja veetmise võimalusi.

“Projekti elluviimisega püüame anda omapoolse panuse laste ja noorte sportimiskeskkonna avaramaks, põnevamaks ja turvalisemaks muutmisele, et ennetada noorte seas igavusest ja tegevusetusest lähtuvat huvi alkoholi, tubaka ja narkootikumide vastu,” teatas firma.

Tarve sõnul pole põhjust arvata, et Philip Morris tahaks tegelikult ka suitsetamist vähendada. “See pole äritegevuse loogikaga kooskõlas. Nende kevadine kampaania ei teeninud kindlasti eesmärki, et noored jalgpalliväljakul lonkimist suitsust šefimaks peaksid,” ütles ta.

Saksa sõnul ei ole ta varem üheski sigareti- või alkoholitootja ettevõtmises osalenud. “Miks mitte ei võiks suitsufirma osa kasumist jagada heategevuseks. Sama teevad ju hasartmängukorraldajad ja inimesed saavad abi teiste pahede arvelt,” ütles ta.

Ministri kinnitusel ei piirdu tema koostöö vaid heategevusprojekti avamisega, vaid ka Eesti spordifirmade ja kohalike omavalitsuste kaasamisega ettevõtmisse. “Meil on rohkem katalüsaatori roll ja selle projekti raames rajatakse mänguväljakud, kus pole ühtegi Philip Morrise reklaami,” osutas 18 aasta eest suitsetamise maha jätnud Saks.