Tallinnas Nõmmel elav Paet kirjeldas sotsiaalmeedias, kuidas tema pereliige leidis Nõmmel Raudtee tänava ääres vigastatud metskitse. „Mu tütar helistas päästeametisse ja ma ise keskkonnainspektsiooni 1313 numbrile ja Tallinna 1345 abinumbrile, et looma aidataks ja ta sõidutee äärest ära toimetataks. Erilist entusiasmi vastuseks ei kostnud, pigem vastupidi. Lõpuks öeldi siiski nii 1313 kui 1345 numbri pealt, et asjaga tegeldakse,” kirjeldas Paet.

„Eeldasin, et kui nii öeldakse, siis ka tegutsetakse ja Tallinna linnas viga saanud loom saab abi.
Tegelikult mulle ja mu tütrele valetati. Mõni minut tagasi sõitsin samast kohast mööda ja see metskits oli samas kohas. Nüüd küll juba surnuna. Kõnedest erinevatele abitelefonidele on möödas kuus tundi.”

Paet tõdeb, et sellest saab järeldada vaid ühte: ükski neist kolmest abisüsteemist selle teatega ei tegelnud, kuigi talle lubati tegeleda.

„Sellist ükskõiksust ei tohi Eesti riigis ja Tallinna linnas abisüsteemid endale lubada. Väiksemast ükskõiksusest kipub kujunema suur.”

Häirekeskuse teatel looma surema ei jäetud, pigem oli probleem selles, et looma surnukeha ei viidud ära piisavalt kiiresti. Häirekeskuse abi- ja infokeskuse juhataja Lea Rämmeldi sõnul oli anti vigastatud metskitsest teada kell 17.21 ja juhtunule reageerisid päästjad, kes palusid eluohtlikult vigastatud looma piinade lõpetamiseks jäägrite abi. „Kahjuks suri loom saadud vigastustesse ja surnukeha ära viimiseks informeeriti 18.18 Varjupaikade MTÜd.“

Häirekeskuses 1313 telefonile vastavad töötajad helistasid kell 20.51, et veenduda, kas sündmus lahenes. Siis selgus, et MTÜ töötajad on hõivatud teiste elus loomadega seotud väljakutsetega ja surnud metslooma ära viimisega läheb veel aega. „Seda, kas ja kuidas nende reageerimisaeg kujuneb ning milline ooteaeg on aktsepteeritav, peaks kirjeldama leping, mis nendega on sõlmitud,“ selgitas Rämmeld.

Ühtlasi kinnitab keskuse juht, et kõik teated, kui on tekkinud kahtlus, et lind või loom vajab abi, oodatud telefonil 1313.

"Sellele telefonile vastavad spetsialistid, kes oskavad anda juhiseid edasiseks käitumiseks ja edastavad teate abistavatele organisatsioonidele. Inimesed peaksid arvestama sellega, et 1313 numbril vastavad Häirekeskuse töötajad, kes edastavad selle info partnerorganisatsioonidele, kelle vastutusalaks on nende juhtumite lahendamine. Häirekeskuse töötajad nende juhtumite sisulise lahendamise eest ei vastuta, vaid on ühenduseks abistavate organisatsioonide ja teataja vahel."