„Kampaania mõte tekkis kursusekaaslastega koos bakalaureuse lõputööd tehes. Leidsime, et antud probleem on väga aktuaalne ning vajab laiemat kajastamist Eesti avalikkuses“ ütles projektijuht Kristel Sokmann.

Kõigis ühiskondades, kus alkoholi tarvitatakse, kalduvad mehed naistest seda rohkem tegema. Viimastel kümnenditel on see vahe aga hakanud märgatavalt vähenema ja seda mitte meeste alkoholilembuse vähenemise tõttu, vaid naiste joomise suurenemise pärast.

„Alkohol mõjub naiste tervisele mitmes mõttes raskemalt, tulenevalt nende füüsilistest eripäradest, kuid noorte naiste endi jaoks on mõjuvaimaks faktoriks ehk see, mida alkohol teeb nendega sotsiaalses mõttes,“ märkis Karskusühenduse AVE tegevjuht Lauri Beekmann.

„Kampaania väljendab selget sõnumit: joobes naine kaotab oma ilu ja muutub sageli vastupidiseks omaenda ootustele. Kampaania plakatit vaadates tasub sellele igal naisel mõelda,“ ütles Beekmann.

Karskusühendus AVE tõdeb, et inimesed ei mõista enamjaolt, et alkoholi näol on tegemist ka kantserogeense ainega. Tõendid kinnitavad, et alkohol tõstab rinnavähi riski.

„Sellele lisaks peab üles lugema veel terve rea nii tervislikke, sotsiaalseid kui kriminaalseid probleeme, mis on seotud alkoholi tarvitamisega. Mõeldes iseendale, oma lähedastele ning tulevastele järeltulijatele, peaks üks noor naine kõige sellega arvestama,“ arvas Beekmann.

12. detsembrist kuni 5. veebruarini kestva sotsiaalkampaania raames ilmuvad Eesti suuremate linnade tänavatele ja ajalehtedesse reklaamid.