"Esiteks on uus tase isegi Rõivase jaoks see, et ta distantseerub parvlaevahankest ning väidab, et vastutab ainult ettevõtte juhtkond," ütles Karilaid Keskerakonna pressiteates.

"Eelmise majandusministri Urve Palo sõnul oli just Taavi Rõivase juhitud valitsuskabinet see, kes andis selge poliitilise surve parvlaeva teenuse osutamiseks läbi riigiettevõtte Tallinna Sadama. Kõik riskid olid juba ministrite laual 2013. aastal ning asja pädevaks juhtimiseks kõik võimalused olemas. Olukorras, kus ühes riigiettevõttes on toimunud Eesti ajaloo üks suurim korruptsioonijuhtum ning sellega on seotud ka võimuerakonnad, pole võimalik peaministril vastutuse eest põgeneda," ütles Karilaid.

"Teiseks jääb täiesti arusaamatuks peaministri väide: „Tallinna Sadam on kohustatud tagama ühenduse ja kõik võimalikud lisakulud on ikkagi nende äririsk. See lisakulu risk on pigem ettevõttele, mis kuulub küll riigile, aga mitte maksumaksjale“. Selline mõtteavaldus on kas tingitud soovist viia vastutus poliitikutest eemale või teadmatusest riigiettevõtete rollist," rõhutas Karilaid.

"Peaminister peab teadma, et riigiettevõtted kuuluvad oma olemuselt maksumaksjale ning juhul, kui Tallinna Sadam võtab riske, mis tekitavad mõttetut lisakulu, siis saab ettevõte riigieelarvesse ka vähem dividende maksta. Selline üleolev suhtumine võib olla üks põhjustest, miks Eesti ei suuda liikuda oma arengus järgi Skandinaavia riikidele piisavalt kiiresti."

Karilaid nentis, et olukorra parim lahendus oleks see, kui peaminister ise ametist loobuks. “Peaministri suhtes on selge rahulolematus ning tõenäosus umbusalduse läbiminekuks üha suureneb.”