Viimased uuringud on näidanud, et alkohoolsete jookide tarbimislevimus on endiselt kogu Eesti elanikkonnas, eriti aga noorte seas kasvanud. Alkohol on Eestis väga kergesti kättesaadav ning alkoholireklaamid annavad edasi glamuurset ja positiivset kuvandit alkoholi tarbimisest kui lahutamatust elu nautimise osast. Uuringutest ilmneb, et kahjuks on alkoholireklaamile eksponeeritud ka alaealised, teatas haigekassa.

Alkohol on sõltuvust tekitav aine, mis närvisüsteemi mürgina põhjustab ajurakkude hävimist ja ajumassi vähenemist. Alkoholi toimel kahjustuvad ajukeskused, väheneb enesekontroll, häiritud on käitumine ja otsustamisprotsess. Alkoholi tarvitaja mälu nõrgeneb, vaimsed võimed langevad.

Alkohol mõjub ka südamelihasele ja siseelunditele. Alkoholi liigtarbimisega seotud tervisekaost ligi kolmandik on tingitud vägivalla- ja õnnetusjuhtumitest ning kuritegudest, millest omakorda 60% langeb noore täiskasvanu (vanuses 15-44) ikka.

Alkoholi kuritarvitamine on ka 10 kõige enam töövõimetust põhjustava haiguse hulgas. Suur osa alkoholi liigtarbimisega seotud terviseprobleemide ravikuludest ja töövõimetushüvitise kuludest on haigekassa kanda ning need tekitavad tervishoiusüsteemile suurt lisakoormust.

Käesoleva sotsiaalkampaania fookuses on noored täiskasvanud, kelles intensiivne alkoholireklaam võib kujundada positiivset kuvandit alkoholi tarbimisest. Eesmärgiks on vastukaaluks alkoholi reklaamidele anda inimesele samade kanalite kaudu objektiivset infot alkoholi mõjust tervisele, eelkõige ajule, psüühikale, tema sõltuvust tekitavatest omadustest ja mõjust elus toimetulekule.