Nii esitati möödunud aastal tarbijakaitseametile ehitusteenuste kohta 140 kaebust, millest 91 juhul valmistas inimestele muret akende või uste kvaliteet või nende hooletu paigaldamine, kirjutab Eesti Päevaleht Online.

Klientidele peavalu põhjustanud ettevõtete seas on “püsikliente”, kellel on kaelas ligi poole miljoni kroonini ulatuv maksuvõlg, kuid esineb ka tuntud nimesid.

Tartus oma Kaunase tänava korteris rõduaknad vahetada lasknud Helge Rosenthal räägib, et tellis tööd üle kümne aasta tegutsenud Aknamaailm OÜ-st. “Kõik läks alguses ilusti,” kirjeldab Rosenthal.

“Nemad saatsid aga niisugused hampelmannid, kes jätsid kallaku sissepoole.” Seetõttu hakkas tema sõnul juba esimese vihmaga vett sisse valguma, mis rikkus ära ka tehtud remondi. Ettevõte lubas küll vea parandada, kuid keegi kohale ei saabunud. “Terve aasta jamasime, ei julgenud välja minnagi — äkki tulevad parandama.” Parandajaid ei tulnud ka siis, kui järelmaksuga ostetud aken­de eest jäi osa tasumata, küll aga lubati siis nõue anda inkassofirmale.

Aknamaailma juhatuse liige Indrek Haar selgitab, et nimetatud korteri puhul lahutab kaht rõdu paarikümne sentimeetri paksune paneel ja vett jookseb sisse kahe rõdu vaheliselt alalt. “See on juba teise korteri valduses,” tõrjub Haar vastutuse. Selgitus saadeti tema sõnul ka tarbijakaitseametile. “Hiljem on olnud suur vaikus.”

Tarbijakaitseameti avalike suhete peaspetsialist Kadri Kauksi tunnistab, et piir tellija ja ettevõtja kohustuste vahel on õhuke. “Kui vanade akendega vett sisse ei jooksnud, on asi siiski imelik.” Seetõttu on kliendil tema sõnutsi võimalik kutsuda hindajaks erapooletu ekspert. “Kui ehitaja ka sel juhul viga ära ei paranda, võib klient pöörduda tarbijakaitse poole.”