Kadrioru ja Pirita piirkonna arendaja: muudame Reidi tee projekti

 (36)
Reidi tee, 3d
Reidi tee planeeringFoto: Graafika

Kadriorus ja Pirital kinnisvarasse investeeriv Metro Capital teeb ettepaneku peatada Reidi tee projekt olemasoleval kujul, kuna transiitliikluskoridori rajamisele mererannale on paremaid alternatiive.

Metro Capitali juhatuse esimehe Mart Habakuke sõnul on Tallinn elanud kaua ilma korraliku rannapromenaadita. "Praegune Reidi tee projekt tõmbab unistusele promenaadist kriipsu peale ning keskendub domineerivalt (veo)autojuhtide mugavusele suuresti teiste linnaruumi kasutajate arvelt."

Reidi tee mereäärse osaga paralleelselt kulgeva Narva maantee läbilaskevõime on Habakuke sõnul sarnane planeeritud Reidi tee läbilaskevõimega ehk K-Projekti projekteeritud Reidi tee kahekordistab kõnealuse koridori läbilaskevõime. "Olen näinud prognoose, kus aastaks 2030 nähakse ette kuni 30-protsendilist liiklusvoogude kasvu samas koridoris. Samal ajal ei oska keegi adekvaatselt hinnata sõidujagamisteenuse ja juhita transpordivahendite kasutusse jõudmise mõju tuleviku liikluskoormusele. Seetõttu kutsun üles mitte betoneerima liivaranda ja asfalteerima Kadrioru parki "igaks juhuks"."

"Meie soov on kindlasti teha koostööd kõigi huvitatud osapooltega nii avaliku võimu, piirkonnas tegutsevate ettevõtjate kui ka vabakonna esindajatega. Liiga paljudele piirkonna tuleviku päraste südant valutavatele inimestele tundub, et olemasolev projekt viib meid tagasi 20. sajandisse. Meile tundub mõistlik see hetkel vähemalt osaliselt peatada ning Russalka ja Petrooleumi tänava vahelisel lõigul läbi viia avalik arhitektuurikonkurss arvestades realistlike liiklusvoogude prognoosidega, mis arvestavad ka globaalseid trende liiklusvahendite kasutuses," ütles Habakuk.

Tema sõnul tasub eeskuju võtta merelinnadest üle maailma. "Tallinnale sarnaste merelinnade kogemus näitab, et on olemas erinevaid lähenemisi, millest mõnigi sobib meie laiuskraadile ja lisab olulist uut väärtust Tallinna linnaruumile. Kui Reidi tee rajamisel seada eesmärgiks vähemalt poole kilomeetri ulatuses korraliku mereäärse linnaruumi loomine, siis tuleb kesklinna läbiv transiitliiklus – sealhulgas suvine bussiliiklus – jätta peamiselt Narva maanteele kuni Metodisti kirikuni. Russalkast algav ja Petrooleumi tänavani kulgev Reidi tee osa tee jääks kergliiklusele, mere äärde suundujatele ja ka neile autojuhtidele, kes eelistavad kiirele kohalejõudmisele kaunist vaadet," lisas Habakuk.