Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul annavad 20 kilomeetri jagu uusi ühistranspordiradu bussiga sõitjaile mitmeid eeliseid.

"Just ummikute tõttu kesklinnas pidid ühistranspordiga sõitjad seni ühest linnaservast teise sõitmiseks kesklinnas ümber istuma," rääkis Rüütelmaa. "Kui kogu bussiradade süsteem tööle hakkab, saame luua rohkelt liine, kus näiteks reisija saab sõita otse Õismäelt Lasnamäele."

Lisaks annavad Rüütelmaa sõnul ühistranspordirajad olulise aja kokkuhoiu autosõitjate ees. "Isegi praeguses olukorras, kus kogu kavandatud ühistranspordiradade süsteem pole veel valmis, Gonsiori tänav suletud ja hulk autosid kasutab bussiradu, on sõltuvalt liinist aja kokkuhoid 2-5 minutit".

Üks pikemaid ühistranspordiraja lõike tuleb Gonsiori tänavale, kus 16. augustil avatakse mõlemas suunas üle kahe kilomeetri bussiradu.

Tallinna tehnikaülikooli transpordi planeerimise professor Dago Antovi sõnul valiti välja sellised rajad, kus on bussisõitjaid autoga liiklejatest kaks-kolm korda enam. "Seda soovitab standard aastast 2003, millest meiegi bussiradade valikul lähtusime. Bussiradade märgistamisel arvestasime seda, kus ummikud segavad bussidel sõidugraafikust kinni pidamist."

"On loogiline, et bussirajad autojuhtides protesti tekitavad, nagu igauus asi, mis senist mugavust piirab," lisas Antov. "Küllap saab ka Viru ringi uus bussirada kõva kriitikat, liiatigi pole praegu linnasüdames alternatiivseid ümbersõiduvõimalusi kuigi palju ning uute teede rajamiseks napib ka ruumi."

"Kesklinna ajab umbe just hüppeliselt kasvav tavasõidukite arv," rääkis Rüütelmaa. "Samal ajal näitavad uurimused, et kaks kolmandikku kesklinna autovoolust läheb transiitliikluse arvele ehk et kesklinna kasutatakse vaid läbisõiduhoovina."

Rüütelmaa sõnul järgib Tallinn ühistranspordi eelistades paljude Euroopa suurlinnade eeskuju. "Autoliiklust kesklinnas piiravad sel viisil nii Helsingi, kus enamus sõiduradu kesklinnas ühistranspordi käsutuses, kui ka Stockholm, Pariis ja Brüssel," loetles Rüütelmaa.

"Brüsselis on bussirajad mõnel juhul koguni süvistatud tavalisest teekattest madalamale, mis õigelt teelt eksinud autojuhile tema vea karmilt selgeks teeb. Muidugi ootavad eksinuid ka üpris soolased trahvid. Tallinn nii äärmuslikke meetmeid rakendada ei plaani, kuid ühistransporti soodustada küll".