Kui mitu aastat on Eesti hiljaks jäänud taolise komisjoni moodustamisega?

Kunagi pole hilja. Erakondade rahastamise järelevalve on ju eksisteerinud pikka aega ja mitmesugusel kujul. Ka praegune kord pole tõenäoliselt täiuslik ja küllap lähema paari aasta jooksul selgub, kuidas süsteemi veelgi parandada. Vaba rahvas vabal maal võib iseendale kehtestatud mängureegleid
kogu aeg täiendada. Ja nii ka tehakse.

Lõpuks, järelevalve kord ja iseloom sõltub sellest, millise korra täitmise järele tuleb valvata. Eeldada võib, et praegune erakondade rahastamise kord ei ole ju ka lõplik ja täielik, vaid muutub tulevikus. Kuni need muutused pole teada, ei saa ka öelda, millist järelevalvet nende tagajärjel võiks vaja minna.

Millised näited erakondade ebakorrektsest rahastamisest on Eesti taasiseseisvusperioodil kõige enam häirinud?

Kõige suurem nurjatus jäi kaitsepolitsei eduka tõkestustegevuse tõttu möödunud aastal toimumata. Aga ei saa ju välistada, et varjatult on välisraha varem õnnestunud erakondadesse siiski tuua. Legaalsest rahast rääkides on kõige suurem "ebakorrektsus" erakondade halb tava koguda vähe ja
distsipliinitult liikmemaksu, mis peaks olema erakonna kui MTÜ põhiline sissetulekuallikas, kuid moodustab praegu vaid protsendi või vähem erakondade sissetulekutest.

Kas sa pead õigeks, et erakondade rahastamine oleks vaid riigi õlul?

Ei. Juba praegu toimub riigieelarve kaudu põhjendamatu ülerahastamine.