Varasemalt on Mihhail Stalnuhhin palunud auto liisingumakset 450 euro ehk maksimmumäära eest hüvitada, kuid viimastel kuudel on see summa väiksemaks jäänud. Märtsis ja aprillis laskis ta hüvitada 300-eurose liisingumakse, mais aga 350 euro suuruse summa.

Stalnuhhinil puudub juhtimisõigus, kuid ta liisib kuluhüvitiste eest juba teist autot. Esimese autoga sõidab tema poeg, praegu liisitava Honda CR-V-ga tema abikaasa, kes elab Narvas.

Jaanuaris ütles riigikogu kommunikatsioonijuht Urmas Seaver Delfile, et kui Stalnuhhin on kinnitanud liisingukulu seotust tema tööga ja kantselei soovil ka selgitanud seost tööga, siis kantseleil ei ole võimalik tehtud sõite üle kontrollida.

"Stalnuhhin kinnitas kantseleile, et kasutab autot avalike ja erakonnaürituste külastamiseks Narvas, Ida-Virumaal ja üle Eesti," märkis Seaver jaanuaris.

Küsimusele, kui palju Stalnuhhin autot üldse kasutada saab, kui tal endal juhtimisõigus puudub ning naine seda Narvas kasutab, vastas poliitik toona, et saab auto kõrvalistmel sõita täpselt nii palju, kui on bensiiniarveid hüvitamiseks esitatud.

Lähtudes riigikogulase enda öeldust, et ta kasutab autot töösõitudeks nii palju, kui ta bensiiniarveid esitab, on auto tööalane kasutus minimaalne.

Bensiiniarvete uurimisel selgus aga, et Stalnuhhin esitas perioodil oktoobrist detsembrini hüvitamiseks vaid ühe arve Narvas 19. novembril 44 euro ja 53 sendi väärtuses tangitud kütuse eest. Jaanuaris ja veebruaris ta bensiiniarveid ei esitanudki.

Sisuliselt sama vähe on Stalnuhhin bensiiniarveid esitanud ka märtsis (30.57 eurot), aprillis (78.78), mais (52.50) ja juunis (43.55). Lähtudes riigikogulase enda öeldust, et ta kasutab autot töösõitudeks nii palju, kui ta bensiiniarveid esitab, on auto tööalane kasutus minimaalne.

Muude sõidukulude realt on Stalnuhhin peamiselt bussipileteid hüvitada palunud ning summad jäävad bensiinikuludega samasse suurusjärku. Muud sõidukulud võivad olla lisaks bussipiletitele näiteks taksokulud ja teised sarnased kulud.

Delfile huvi pakkunud küsimustele, miks on hüvitada palutud liisingumakse varasemast väiksem, kas Stalnuhhin kasutab autot töösõitudeks tõesti nii vähe ja kui õigeks ta sellist rahva raha kasutamist peab, me vastust ei saanud, sest riigikogulane jäi kommentaarideks kättesaamatuks nii e-kirja kui telefoni teel.

Stalnuhhini juunikuu sõidukiliisingu hüvitamise kohta andmed puuduvad, sest hüvitamiseks mõeldud kuludokumendi peab saadik esitama hiljemalt ülejärgmisel kuul pärast kulu tekkimist.