Kivirähk ütles intervjuus Vikerraadio saatele "Uudis+", et valimiseelseid küsitlusi on vaja, sest inimesed tahavad teada saada, mis tulevik toob: "Ühelt poolt on seda vaja erakondadel, et oma valimiskampaaniat planeerida, ja teiselt poolt on see oluline ka valijatele, et teada, mida kaaskodanikud kavatsevad teha, et oma arvamusi kujundada," vahendab ERR Uudised.

Emori ja Turu-uuringute uuringud on Kivirähki sõnul erinevad, kuna Emor avaldab tulemused ainult nende kohta, kes oskasid kindla eelistuse öelda ning Turu-uuringud võtavad protsendi kõigist vastanutest, kelle hulgas on palju neid, kes ei oska eelistust öelda.

Kivirähk märkis, et pole tehtud uuringuid, kui palju võivad valimisküsitlused ja nende tulemuste avaldamine mõjutada valimistulemusi, aga rahvusvaheline avaliku arvamusuuringute organisatsioon on sellised metoodilised materjalid avaldanud - see mõju on vastassuunaline.

Sotsioloog selgitas, et uuringud mõjutavad osasid inimesi hääletama nende poolt, kes uuringu kohaselt võiksid võita, aga teisalt töötab strateegiline hääletamine vastassuunas: "Kui vaadatakse, et keegi on liiga tugev, siis pigem jäetakse talle hääl andmata."