„Hääletada tasub selle poolt, kelle mõtted on teada, isegi kui ei meeldi,“ rääkis Mäggi Delfile. „Mitte selle poolt, kellel ei olegi ühtegi mõtet - ainult soov vaadata Toompealt üleolevalt alla ja saada palka, mida ta mitte kuskil mujal mitte mingil juhul ei saaks.“

Mäggi leiab, et Facebook on oma koha meie igapäevaelus leidnud ja sellepärast oleks selle vältimine on umbes sama nagu öelda, et ma ei räägi põhimõtte pärast mobiiltelefoniga, ei kasuta e-maili, ei loe netist uudiseid.

„Selleks, et inimestega suhelda, tuleb olla seal, kus inimesed on ja rääkida nendega keeles, mida nad räägivad ja mõistavad,“ on kommunikatsioonispetsialist veendunud. „Inimesed on Facebookis ja see on üks uus keel, mida tasub osata - eriti neil, kel on vaja turundada oma ideid.“

Kommunikatsioonispetsialist leiab, et valimispropaganda ei ole suunatud mitte tuntuse tõstmisele, vaid nendele inimestele, kes võiksid kandideerijat tunda, enda meeldetuletamises.

„Tuntust saab tõsta pikaajaliselt, mitte paari nädalaga,“ ütles ta. „Sama lugu on meeldimisega. Kõik võimalused valijatega suhelda loovad võimaluse muuta just seda konkreetset kandideerijat oma valijate jaoks meeldivaks.“

Sotsiaalmeedia on uus võimalus enda tutvustamiseks, meeldetuletamiseks ja meeldivaks muutmiseks, leiab Mäggi.

On aktiivsemaid ja vähemaktiivsemaid

Mäggi tõdes, et just nüüd enne valimisi, tuleb sõbrakutseid inimestelt, kes on poliitikas ja kandideerivad, kõige rohkem.

„Jälgin kõigi kandideerijate sissekandeid põnevusega. Mõni on vaimukas,“ märkis ta. „Pühendumine muidugi meeldib - kui ikka tahad riiki juhtida, siis näita välja, mis su peas toimub. Siis saab valija teha enda arvates õigema valiku.“

Ta leiab, et praegu, kui meedia poliitikute enesekiitust väga avaldada ei taha, on Näoraamat kindlalt parim võimalus.

Hinnang peaministrikandidaatide sotisiaalmeedia kasutusele

Erinevad inimesed hindavad kommunikatsiooni tähtsust ja kuvandi tugevust ning selle mõjukuse kasvatamise viise erinevalt, tõdes Mäggi.

„Edgar Savisaare ja Mart Laari mõtteviisid ja arusaamad kommunikatsioonivahenditest on suhteliselt sarnased,“ hindas Mäggi. „Palju meediapinda, teravad seisukohad ning emotsionaalne agressiivsus näiteks Edgari ja Laari kohviku näol.“

Andrus Ansipist õhkub Mäggi sõnul pragmaatilisust ning pigem numbrilistele kui emotsionaalsetele väärtustele rõhumist.

„Seepärast paistab ka ta paljudele, näiteks IRLi ja Keskerakonna valijatele, külmem ja kalkuleerivam,“ lausus ta. „Sellise kuvandi juurde Facebooki fännamine ülearu ei sobi.“

Mäggi oletas, et võrreldes Savisaare ja Laariga on Ansipil ka vähem aega sellega ise tegeleda.

Rahvaliidu peaministrikandidaat Jaan Toots ei võta Mägi hinnangul võib-olla valimisi piisavalt tõsiselt ja roheliste kandidaat Kaarel Tarand pigem alles kompab, mis töötab ja mis mitte.

„Kaarli puiestee avamine oli muidugi nutikam kui paar sissekannet näoraamatusse,“ leidis Mäggi. „Teleuudistesse jõudmine valimispropagandaga on tubli saavutus.“

Sotsiaaldemokraadid on Mäggi hinnangul turunduses teistele ajaloos kogu aeg alla jäänud. „Tööd teevad, aga sõnumid paistavad kuivad ja igavad,“ sõnas ta.