Jalgratturid tulevad tänavatele: "Me ei ole tomatid, mida liikluses laiaks litsuda!"

 (90)
Jalgrattaeksperiment
JalgrattaeksperimentFoto: Hendrik Osula

Tallinna sotsiaaldemokraadid korraldavad reedel meeleavalduse turvalise rattasõidu toetuseks. Üleskutse on ajendatud esmaspäevasest "Laseri" saatest, kus Tallinna liikluskorraldaja Talvo Rüütelmaa põneva etteastega hakkama sai.

"Tallinn kandideerib roheliseks pealinnaks, kuid reaalsuses on peitnud oma rattastrateegia kõige sügavamasse sahtlisse. Rattaga liiklemine pole Tallinnas ei mugav ega turvaline. Me ei ole tomatid, mida liikluses laiaks litsuda!" kutsuvad sotsiaaldemokraadid üles, viidates "Laseris" läbi viidud ajakirjanduslikule eksperimendile.

Marii Karelli juhitud "Laser" nimelt vaatas tomateid jalgrattateed ja sõiduteed eraldavale pidevjoonele asetades, kui palju sõidetakse juurvilju lötsi, et näha, kui turvaline on Tallinna ohtlikematel kurvidel jalgratturitel.

Jalgrattateede teemal oli sündmuspaika kutsutud ka Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonnajuhataja Talvo Rüütelmaa, kes nähtust paanikasse läks ja tänavapuhastuse ekipaažid kohale tellis. Et tema hinnangul libestab suuresti veest koosnev tomat teed, käsutas ta mõneks ajaks oma alluvatel sõiduautodega rattatee ära blokeerida. Nii pidid ratturid enda elu veelgi rohkem ohtu seadma ja sõiduteel veerema.

"Laseri" saade jalgrattateedest.

Koomilise saate järel on Tallinnas opositsioonis olevad sotsiaaldemokraadid korraldanud meeleavalduse, et pikalt kriitikanooli saanud Tallinna jalgrattavaenulikkusele veelgi rohkem tähelepanu tõmmata.

Seotud lood:

"Rohkem rattureid tuleb liiklusesse siis, kui selleks on olemas korralikult tähistatud ja turvalised rattateed. Rattaliikluse soodustamiseks tuleb ellu viia Tallinna rattastrateegia. Tuleb rajada selgelt eraldatud ja ohutud rajad ratastega liiklemiseks. Mitmed Euroopa linnad toetavad otseselt rataste ostu või remonti. Tallinna koolide ja asutuste juurde tuleb rajada mugavad katusega rattaparklad. Need ei ole ülemäära kallid ega ka mitte keerulised lahendused," teatavad ürituse korraldajad.

"Tihti räägitakse, et meie ilm ei sobi. Kuid näiteks Norra pealinnas Oslos, Stockholmis ja Helsinkis sõidetakse kordi rohkem rattaga, kui Tallinnas. Oslos muide ei hukkunud möödunud aastal ühtegi jalgratturit, Tallinnas oli hukkunuid kaks. Jalgratas ei ole pelgalt vaba aja sisustamiseks, jalgratas on igapäevane liiklusvahend."