“Aastatepikkune alkoholitootjate poolne jalgpalli spondeerimine on muutnud alkoholi selle spordiala jälgimisel peaaegu lahutamatuks osaks,” teatas Ühendus Alkoholivaba Eesti tegevjuht Lauri Beekmann.

“Selleks, et sport võiks olla aga innustuseks tervislikule eluviisile ja kõigele positiivsele, mis spordis iseenesest on olemas, ei tohiks lubada alkoholitootjatel spordisaalides ja ülekannete reklaamipausidel meelitada spordiarmastajaid sirutama kätt järgmise pudeli järele.”

Karskusühendus osutab, et mitu kuud enne jalgpalli maailmameistrivõistluste algust kogus USA teaduskeskus Center for Science in the Public Interest toetust pöördumisele, milles kutsutakse FIFA-t lõpetama alkoholireklaam jalgpalli MM-il.

Pöördumises kutsuti üle vaatama alkoholireklaami roll jalgpalli MM-il ning üles tõstma spordi tõelisi väärtusi: tervist ja ausat mängu. Samuti kutsutakse FIFA-t võtma vastu alkoholi propageerimist ja reklaamimist puudutavad reeglid, mille eesmärgiks oleks vähendada ja lõpuks kaotada alkoholi osa jalgpalli maailmameistrivõistlustelt.

Hiljuti Suurbritannias läbi viidud meeste tervise ja maskuliinsuse teemaline uurimus leidis, et noored mehed, kes ei mängi jalgpalli või teisi kontakt-spordialasid, võivad otsida seda “karmi venna” tunnet mängu vaadates pudeleid tühjendades. Alkoholi tarvitamisega katavad noored mehed iseenda suutmatuse tunnet.

Uurijad tõdesid, et kui julgustada mehi osalema tervislikes maskuliinsetes tegevustes, väheneb neil vajadus siduda end ebatervislike maskuliinsete harjumustega. Teadlased usuvad, et see võib vähendada noorte meeste seas esinevat alkoholi liigtarvitamist, vägivalda ja illegaalsete narkootikumide tarvitamist.