Jäätisereklaam ajas rohelised marru

 (24)

Eesti roheline liikumine (ERL) valis aasta parimaks roheliseks teoks ökoloogilist toitu turustava Ökosahvri tekke ning halvimaks ühistransporti halvustanud jäätisereklaami.

Ökosahver aitab roheliste hinnangul inimestel osta tervislikku toodangut, mille keskkonnasõbralikkus on tagatud. Samuti aitab ökosahver Eesti ökotalunikel oma toodangut turustada ning selle kaudu säästa elukeskkonda.

Ökosahver (www.sahver.ee) toimetab Tallinnas ja Tartus klientidele kord nädalas koju kätte mitmekesise Eesti ja Euroopa mahetootjate põllumajandustoodangut.

Turul ja kauplustes sisseoste sooritades ei ole endast hoolival inimesel võimalik tuvastada, kus ja kuidas on toiduained toodetud, mahetooted on aga usalduskaup, mille puhtus on tagatud sertifikaatidega, ütles ERL-i juhatuse liige Rein Ahas BNS-ile.

“Loodetavasti arenevad asjad Eestis samamoodi nagu mujal Euroopas, kus igas linnas on mõni mahetoodetele spetsialiseerunud kauplus,” lisas ta.

Aasta karuteeneks valisid rohelised jäätisetootja Balbiino reklaamikampaania, milles auto võitmise võimaluse kõrval naeruvääristatakse ERL-i hinnangul ühistransporti.

“Reklaamis oli puupüsti täis buss, mingi siga roolis ja siis võidab õnnelik loom auto, see on ühistranspordi halvustamine. Kampaania tegi ja korraldas küll reklaamifirma, aga tulemuse eest vastutab siiski tellija,” ütles ERL-I juhatuse esimees Peep Mardiste.

“Mitmed firmad on reklaaminud oma toodangut autovõitmise võimalusega, kuid keegi teine pole sedavõrd ülbelt alavääristanud bussiga sõitmist, iseäranis vastava reklaamiga bussiootepaviljonides,” leidis ERL ja soovitas firma jäätisi mitte osta.

2002. aasta roheliseks teoks valiti Tallinna-Tartu kiirrongiliini avamine Edelaraudtee poolt ning karuteeneks reformierakondlasest keskkonnaminister Heiki Kranichi suutmatus tagada Eestis metsade ja looduskaitsealade kaitset.