Veeteede ameti talvise navigatsiooni talituse juhataja kapten Martin Kaarjärve sõnul on Kihnu piirkonnas 11 miili ulatuses ainult rüsijää ja mitmeotstarbeline alus EVA-316 on üht jääs sõitvat laeva Pärnu poole toonud juba alates keskööst.

„Oleme alates keskööst liikunud vaid 20 miili, millest esimesed 5 miili võtsid aega ligikaudu 14 tundi," kirjeldas Kaarjärv olukorda. "EVA-316 sõidab kanalit pidevalt lahti, järele tulev laev küll liigub, kuid jääb ikka ja jälle kinni."

Kaarjärve hinnangul ei oleks sellistes oludes abi ka lisajäämurdjast, mis on EVA-316-st tunduvalt nõrgem.

EVA-316-l pole Kaarjärve sõnul probleeme jää läbimisega, kuid teenindatav laev ei suuda kanalis liikuda, kuigi jääklass on 1A ja masinavõimsus 2280 kW.

"See tähendab, et ka võimas laev liigub lahtiaetud kanalis praegustes jääoludes väga vaevaliselt ning kanalit tuleb kordi ja kordi lahti sõita,“ ütles Kaarjärv.

Sellistes ülirasketes rüsistunud jääoludes tuleb arvestada, et laevaliiklus Pärnu piirkonnas on väga aeglane, samas võivad ilmaolud muutuda päevade-tundidega.

Veeteede amet teeb kõik endast oleneva, et neis tingimustes teenindada ära kõik Pärnu sadamat külastavad laevad.