Tallinn 2011 turundushanke võitnud Paavo Pettai käis välja mõtte hakata kultuuripealinna tutvustama hüüdlausega “Kultuur kutsub”. Pettai on varem läbi viinud mitmeid Keskerakonna ja Tallinna linna reklaamikampaaniaid, sealhulgas küttepuude ja kartulite kampaania, aga ka palju kõmu tekitanud K-kohukese kampaania, mida on samuti seostatud Keskerakonnaga. Enamikus neist on läbivaks jooneks k-tähe eksponeerimine.

Ise samuti Keskerakonda kuuluv Mutli ei pea neid seoseid kultuuripealinna kampaania puhul oluliseks ja vastas küsimusele, kas ta ei näe kultuuripealinna ürituste politiseerimise ohtu lühidalt: „Ei näe.“ Mutli lisas, et turunduskampaania eesmärk on levitada tugevalt nii Eestis kui ka välismaal sõnumit Tallinnast kui 2011. aasta Euroopa kultuuripealinnast.

Mutli selgitas, et lause „Kultuur kutsub“ ei ole eraldiseisev idee, vaid täiendab olemasolevat kontseptsiooni „Mereäärsed lood“. Tema sõnul näitab see kultuuripealinna avatust kõigile inimestele nii Eestist kui ka väljastpoolt.

Loosungit „Kultuur kutsub“ on kavas kasutada senise logo liidesena. „See on lühike ja arusaadav lisasõnum, mis jääb kahesõnaliseks ka tõlkimisel teistesse keeltesse nt „Culture calls“. Kujunduslahenduste kallal käib hetkel veel töö, aga peagi esitleme lõplikku versiooni nii meediale kui ka avalikkusele,“ rääkis Mutli.

Sihtasutus Tallinn 2011 on sõlminud Paavo Pettaile kuuluva osaühinguga Midfield kultuuripealinna turundamiseks kolme miljoni krooni suuruse lepingu.